Продажі електричних вантажівок у Європі продовжують зростати

22:14 01.07.2025
Продажі електричних вантажівок у Європі продовжують зростати

Ринок електричних вантажних автомобілів у Європі продовжує демонструвати динамічне зростання, і перший квартал 2025 року став для цього сегмента історичним. Як свідчать дані, опубліковані у звіті Міжнародної ради з чистого транспорту (ICCT), частка електровантажівок у легкому та середньому класі досягла рекордного рівня у 18%. Із загальної кількості 9300 вантажних автомобілів повною масою від 3,5 до 12 тонн, які були реалізовані на ринку ЄС за цей період, 1700 одиниць припали саме на електричні моделі. Це не лише абсолютний рекорд, а й удвічі кращий результат, ніж у першому кварталі попереднього року, коли частка становила 9% або близько 930 одиниць.

Найвищий показник зафіксовано в Нідерландах, де реалізовано 510 електровантажівок цього класу. Це не просто найбільший обсяг у Європі, а ще й 83% від усіх нових вантажівок, зареєстрованих у країні в цьому сегменті. Порівняно з аналогічним періодом 2024 року, продажі зросли утричі. Такий стрибок пов'язують насамперед із впровадженням зон з нульовим рівнем викидів, які були офіційно запроваджені у 2025 році в 15 муніципалітетах Нідерландів. Ці обмеження стимулюють перевізників активніше оновлювати свій парк на екологічно чисті автомобілі.

Лідером продажів серед марок стала компанія Ford, на яку припала третина всіх електровантажівок у цьому класі. Найпопулярнішою моделлю став Ford E-Transit. На другому місці розмістився Mercedes-Benz з моделлю eSprinter, яка продемонструвала суттєве зростання: з 19 одиниць за перший квартал 2024 року до 290 одиниць у поточному звітному періоді. На третє місце вийшов IVECO, закріпивши за собою статус одного з найпомітніших гравців у сегменті середніх електровантажівок.

Що стосується важких електричних вантажівок повною масою понад 12 тонн, то тут зростання було скромнішим, але теж помітним. Частка таких машин на ринку збільшилась з 1,0% до 1,5%, а в кількісному вимірі - з 750 до 850 одиниць. Близько 57% усіх проданих електровантажівок важкого класу становлять моделі Volvo Trucks та Renault Trucks. Суттєвий прорив також зробила компанія MAN, яка завдяки старту продажів моделі eTGX вийшла на третє місце із часткою 15%.

Основними ринками збуту для електричних вантажівок важкого класу залишаються Німеччина, Франція, Нідерланди та Швеція, на які разом припадає 85% усіх продажів у цьому сегменті. Така концентрація свідчить про нерівномірний розвиток ринку в межах ЄС, однак демонструє загальний тренд на зростання електрифікації комерційного транспорту в регіоні.


Источник: The ICCT
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024