Компанія Dacia підтвердила, що готує повністю електричну версію одного з найпопулярніших кросоверів європейського ринку - моделі Duster. За словами генерального директора бренду Дені Ле Вота, новинка залишиться вірною базовим цінностям марки: доступності, простоті, витривалості та реальному функціоналу, який включає систему повного приводу. Тобто навіть у повністю електричному варіанті Duster збереже свій «позашляховий дух», що відрізняє його від конкурентів у бюджетному сегменті.
Очікується, що електричний Duster буде офіційно представлений у листопаді. Ця подія стане однією з ключових у стратегії електрифікації Dacia, яка досі мала лише одну повністю електричну модель - компактний міський хетчбек Dacia Spring. Новий електричний Duster дозволить бренду вийти на новий рівень у цьому напрямку та суттєво розширити свою пропозицію в сегменті кросоверів.
Щодо технічної основи електричної моделі, то підтверджено, що вона буде побудована на платформі CMF-BEV. Це нова модульна архітектура, спеціально розроблена альянсом Renault-Nissan-Mitsubishi для електромобілів. Вона вже використовується в таких моделях, як Renault 5 нового покоління та майбутній електричний Twingo. Важливо зазначити, що CMF-BEV є адаптованим електрифікованим варіантом добре знайомої платформи CMF-B, яка лежить в основі нинішнього покоління Duster з бензиновими й гібридними двигунами. Такий підхід дозволяє компанії суттєво знизити витрати на розробку та виробництво, оскільки частина технологічних рішень залишається спільною для всіх версій.
Одна з головних інтриг пов'язана з тим, що платформа CMF-BEV технічно підтримує наявність двох електродвигунів, зокрема одного - на задній осі. Це означає, що майбутній Duster EV матиме потенціал для створення повноприводної електричної трансмісії - великої рідкості в бюджетному сегменті. Такий крок дозволить не лише зберегти спадковість моделі в очах її традиційної аудиторії, але й запропонувати унікальну для цього цінового діапазону можливість впевненого руху на бездоріжжі чи в складних погодних умовах.
Окрім повністю електричної версії, в Dacia також працюють над створенням нового гібридного Duster із системою повного приводу, в якій задні колеса приводяться в рух електродвигуном. Цей варіант стане своєрідним перехідним рішенням для тих, хто ще не готовий до повного переходу на електротягу, але прагне сучасних технологій і більшої економічності. Гібридна версія має з'явитися раніше за електричну і буде доступна в межах третього покоління моделі.
Станом на сьогодні компанія не уточнює, чи електричні та бензинові версії Duster вироблятимуться на одному заводі. Проте, враховуючи прагнення Dacia до максимальної уніфікації та зниження собівартості, скоріше за все, й електричний варіант збиратимуть на тій самій виробничій лінії, що й традиційні версії. Така стратегія вже не раз довела свою ефективність і дозволила бренду утримувати ціни нижчими за ринкову середню позначку.