Компанія Porsche офіційно підтвердила завершення виробництва лінійки спорткарів 718 Boxster і 718 Cayman, відомої під внутрішнім заводським індексом 982. Ці культові двохдверні моделі, які майже десятиліття були початковим рівнем входу до світу спортивних автомобілів Porsche, зійдуть з конвеєра востаннє вже у жовтні цього року. Така інформація надана порталу Motor1.com з посиланням на офіційного представника компанії, і підтверджує, що поточне покоління перебуває на фінальній стадії свого життєвого циклу.
Наразі Porsche 718 ще виготовляються на заводі в Німеччині, однак винятково для експорту, адже продажі в Європі були зупинені ще у 2023 році. Причиною стала невідповідність автомобілів чинним стандартам кібербезпеки, що обумовлено стрімким посиленням регуляторних вимог на ринку ЄС. Попри це, у 2024 році модельна серія несподівано продемонструвала зростання популярності - обсяги продажів зросли на 15%, досягнувши майже 24 тисяч одиниць, що є доволі показовим для моделі, яка перебуває на конвеєрі вже десятий рік і не зазнала суттєвого оновлення з моменту свого запуску.
Щодо майбутнього, то на зміну бензиновим 718 поки що не поспішають виводити нові електричні моделі. Керівник компанії Олівер Блюме заявив, що електричні наступники з'являться у «середньостроковій перспективі», тобто не раніше наступного року. За словами Блюме, нові електричні спорткари будуть більш динамічними, потужними й збережуть характерні «чисті емоції» від водіння, які очікують прихильники марки. Проте на деякий час у лінійці двохдверних моделей залишиться лише Porsche 911, що ще більше підкреслює унікальність та значення серії 718 в історії бренду.
Важливо зазначити, що перехід на електричні силові установки є частиною стратегічного курсу компанії, однак попередньо заявлена мета - досягти 80% електрифікації модельного ряду до 2030 року - наразі виглядає малореалістичною. І хоча випуск бензинових початкових спорткарів завершено, у Porsche коригують підходи до інших сегментів. Наприклад, Cayenne залишатиметься у виробництві як у бензиновій, так і в електричній версії щонайменше до 2030-х років. Panamera також зберігатиме бензинові модифікації протягом наступного десятиліття, а атмосферний V8 об'ємом 4,0 літра буде адаптовано до суворіших екологічних стандартів «Євро-7». Крім того, згідно з неофіційною інформацією, нова генерація Porsche Macan, окрім повністю електричної версії, отримає також гібридну модифікацію.
Таким чином, вихід із виробництва 718 Cayman і Boxster є не просто завершенням ще одного модельного циклу, а знаковою віхою в історії Porsche. Уперше за багато років у модельному ряду залишиться лише один класичний двохдверний спорткар з ДВЗ - легендарний 911. Для прихильників бренду це символічний момент завершення епохи, коли спорткари Porsche можна було купити з заднім приводом, середнім розташуванням двигуна і відносно доступною стартовою ціною. Водночас це відкриває новий етап для компанії, яка готується перевизначити формат класичного спорткара в умовах електромобільного майбутнього.