На тлі стрімкого зростання попиту на електромобілі у Франції, компанія Carly, яка спеціалізується на автомобільній діагностиці, оприлюднила новий звіт щодо надійності вживаних електрокарів. У ньому проаналізовано частку критичних дефектів за марками, що дозволяє покупцям точніше орієнтуватися у виборі електромобіля на вторинному ринку.
Аналітики Carly здійснили тисячі діагностичних перевірок протягом 2024 року та сформували рейтинг брендів за рівнем критичних несправностей. Результати виявилися вражаючими - розрив між лідерами та аутсайдерами надзвичайно великий.
Абсолютним лідером у рейтингу надійності стала Peugeot, у якої частка критичних дефектів склала лише 2,32%. За нею йдуть Toyota з показником 6,45%, Citroen - 7,4%, Hyundai - 8,86%, Renault - 14%. У цих марок було зафіксовано найменшу кількість серйозних технічних проблем. Усі вони застосовують більш консервативний підхід до впровадження нових технологій, зосереджуючись на поступовому вдосконаленні електроніки, що позитивно впливає на довгострокову надійність.
Dacia з показником 52,63% уже потрапляє до зони ризику. Попри доступну ціну, автомобілі цього бренду мають значно вищий рівень критичних несправностей. Найімовірніше, це пов'язано з менш витривалою електронікою, яка використовується у бюджетних моделях, зокрема у Dacia Spring.
Аутсайдерами рейтингу стали переважно бренди з преміум-сегменту, які активно впроваджували інноваційні рішення, але водночас продемонстрували найвищу частку критичних дефектів. У Audi вона сягнула 78,78%, у BMW - 76,81%, у SEAT - 71,01%, а у Volkswagen - 68%. Такий високий рівень проблем пояснюється надмірною складністю нових систем та великою кількістю електроніки, яка виявилася недостатньо перевіреною у перші роки експлуатації.
Експерти Carly також проаналізували історію електрифікації кожного бренду. Наприклад, Peugeot розпочала шлях у цьому напрямку ще у 2010 році з випуском моделі iOn, яка була заснована на платформі Mitsubishi i-MiEV. Citroen стартував того ж року з C-Zero - ідентичної моделі. Toyota, навпаки, вийшла на ринок повністю електричних авто лише у 2022 році з моделлю bZ4X, після тривалого фокусу на гібридах.
Показово, що бренди з довшою історією поступового переходу до електромобільності демонструють значно вищу надійність. Натомість ті компанії, які швидко вийшли на ринок із технічно складними продуктами, зіткнулися з масовими дефектами, які тепер відображаються в статистиці Carly.
Цей рейтинг стає особливо актуальним на тлі зростання продажів вживаних електромобілів у Франції, які за останній рік зросли на 54%, а загальний парк таких авто перевищив 1,6 мільйона одиниць. Середня вартість електрокарів на вторинному ринку знизилася на 17,4%, що зробило їх доступнішими для споживачів. Водночас дослідження Carly підкреслює: не кожен електромобіль вартий уваги, і питання технічної надійності має стати ключовим критерієм при купівлі.