Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій напівпричепів в Україні у квітні 2025 року та визначили найпопулярніші типи й бренди в трьох ключових сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах і реєстраціях нових.
У квітні українські перевізники придбали загалом 1182 нових та вживаних напівпричепи. Це на 9,4% менше, ніж у березні, та на 55,4% менше, ніж у квітні 2024 року.
Найбільшу частку склали внутрішні перепродажі - 62,4% (738 шт.), далі - вживаний імпорт - 30,8% (364 шт.). Нові імпортовані напівпричепи становили 4,7% (55 шт.), а ще 2,1% (25 шт.) - техніка, виготовлена в Україні.
За окремими підсегментами динаміка торгів напівпричепами, у порівнянні Q1-2025 до Q1-2024, виглядає так:
Зміни в динаміці порівняно з попередніми періодами:
Як бачимо, ринок продовжує спадну динаміку в більшості сегментів, виняток - лише вітчизняне виробництво, яке демонструє зростання порівняно з квітнем минулого року.
Найпопулярнішою категорією тут стали самоскиди, також попит був на бортові тентовані варіанти та контейнеровози.
Серед виробників лідером на внутрішньому ринку став німецький Shmitz Cargobull - виробів цього бренду було куплено 172 шт.
Друге і третє місця зайняли також німецькі марки - Krone (90 шт.) та Kogel (76 шт.) відповідно.
Серед «свіжопригнаних» напівпричепів наймасовішими стали тентовані варіанти, також активно ввозили рефрижератори та тентовані платформи.
Першою в переліку найпопулярніших вживаних напівпричепів, привезених із-за кордону, стала марка Shmitz Cargobull з підсумком 151 перша реєстрація.
Друге місце посіла продукція Krone (56 шт.). На третьому місці розташувався Kogel (30 шт.).
У цій групі наймасовішим типом стали самоскиди. Другі за популярністю платформи, третя позиція у бортових тентованих варіантів.
Рейтинг виробників нових напівпричепів очолив Shmitz Cargobull (26 шт.). Друге місце у продукції Everlast (9 шт.), третє здобув TAD з підсумком 8 шт., стільки ж як у Mega.