Працівники двох автомобільних заводів Ford у Кельні оголосили про проведення 24-годинного страйку, протестуючи проти запланованих масштабних скорочень персоналу, які, згідно з попередніми заявами компанії, торкнуться 14% її європейських співробітників. Особливе занепокоєння викликає той факт, що найбільше втрат зазнають саме заводи, розташовані в Німеччині.
Як повідомляє агентство Reuters, акція протесту вже завдала підприємству суттєвих збитків. За словами голови виробничої ради заводу Ford у Кельні Бенджаміна Грушки, сьогоднішній страйк коштував компанії кілька мільйонів євро. Він наголосив, що очікує якнайшвидшого початку переговорів з боку менеджменту, заявивши:
«Я буду здивований, якщо заводи Ford не запросять нас до подальших переговорів вже завтра протягом дня».
Страйк розпочався на тлі глибокого невдоволення серед працівників після оголошення компанією в листопаді 2024 року про скорочення 14% робочих місць у Європі. Хоча офіційно Ford не надає докладних пояснень щодо регіонального розподілу звільнень, представники профспілок заявляють, що основне навантаження припаде на німецькі заводи, включаючи об'єкти в Кельні та Саарлуї. Саме це стало каталізатором ескалації соціальної напруги.
Профспілки категорично виступають проти політики суцільних звільнень і вимагають від керівництва Ford розглянути альтернативні шляхи реструктуризації. За словами профспілкових лідерів, компанія має досить ресурсів для реалізації більш соціально відповідального підходу до модернізації виробництва. Вони закликають зберегти робочі місця через перекваліфікацію персоналу, внутрішню мобільність, інвестиції у нові виробничі платформи чи спільні проєкти, які дозволили б адаптувати підприємства до трансформацій в автомобільній індустрії без масових скорочень.
Водночас компанія Ford поки що не дала жодних публічних коментарів щодо страйку, попри прямий запит від Reuters. Відсутність офіційної реакції лише посилює критику з боку працівників і створює ризик подальших протестних дій, які можуть спричинити нові виробничі простої й ще більші фінансові втрати для компанії.
Ситуація в Кельні демонструє напруженість, з якою європейські працівники реагують на реформи, пов'язані з переходом до електромобілів і цифровізації виробництва. Перехід Ford до нових технологій супроводжується не лише оновленням моделей і платформ, а й серйозним тиском на соціальні гарантії. Протести в Німеччині, де профспілковий рух традиційно має вагомий вплив, можуть стати показовим прикладом для решти підприємств автомобільної галузі, які опинилися перед схожими викликами.