Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.
Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у за підсумками квітня 2025 року склав 1,7 тис. шт. У порівнянні з березнем цього ж року це на 5,7% менше, та на 52,2% менше відносно квітня 2024 року. Проте тут варто зауважити що числа квітня-травня минулого року не можна вважати індикативними величинами, оскільки сумарні обсяги ринку там були збільшені під впливом законодавчих змін. Зрештою, помісячну динаміку завжди можна побачити на наших інтерактивних діаграмах.
Структура цього сегмента наступна: 75,6% (1294 шт.) - внутрішні перепродажі, 13,4% (230 шт.) - імпорт вживаних вантажівок; 3% (52 шт.) - імпорт нових, 7,9% (136 шт.) - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 10,9%.
Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна:
Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.
Серед окремих моделей першість тут отримав Mercedes-Benz Atego, на другому місці Scania P-Series, на третьому - Iveco Daily.
Найчастіше український автопарк минулого року поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та фургони-рефрижератори.
Трійка лідерів новоприбулих вантажівок виглядає так: Mercedes-Benz Atego на першому місці, Mercedes-Benz Sprinter другий, та MAN TGL на третій позиції.
Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на автокрани, самоскиди та фургони.
Серед окремих моделей лідером став переобладнаний підприємством Reform Citroen Jumper, друга позиція в інкасаторського фургона на базі Ford Transit, який після переобладнання отримав новий індекс VD C3/M3 FTCC. Третє місце дісталося Iveco T-Way.
Загалом серед нових вантажівок класу 3,5+Т наймасовішими моделями стали переважно переобладнані (або дообладнані) місцевими підприємствами різні спеціальні автомобілі на базі імпортованих шасі інших автовиробників.