Німецький автовиробник Porsche суттєво коригує свою стратегію електрифікації, відходячи від раніше оголошених амбітних планів. Як повідомляє авторитетне видання Automobilwoche з посиланням на внутрішні джерела, компанія відкладає запуск електричних версій культових спортивних моделей 718 Boxster та Cayman щонайменше до 2027 року. Ще більш значне зміщення термінів стосується флагманського трирядного електричного кросовера K1, який тепер не з'явиться на ринку до кінця поточного десятиліття.
Однією з причин змін є нормативні обмеження, запроваджені в Європейському Союзі. Зокрема, через нові стандарти кібербезпеки Porsche змушено було припинити виробництво бензинових моделей 718 вже у 2024 році. У результаті на європейському ринку утворилася порожнеча у модельному ряду, яка, згідно з новими планами компанії, залишатиметься незаповненою щонайменше протягом двох років. Цей тимчасовий вакуум змусив компанію відтермінувати й запуск електричних версій, які мали б стати наступниками поточних бензинових моделей.
У зв'язку зі зміною стратегічного курсу, Porsche тимчасово згортає розширення свого акумуляторного підрозділу Cellforce Group, який мав стати головним постачальником високопродуктивних акумуляторів нового покоління для спортивних електрокарів бренду. Тепер концерн розглядає альтернативні сценарії розвитку, включаючи повернення до бензинових двигунів внутрішнього згоряння або гібридизацію своїх моделей. Відкритим залишається й питання щодо подальшої участі компанії в проєктах із розробки твердотілих батарей, які були розглянуті як перспективна технологія майбутнього.
Показовим є і перегляд планів щодо кросовера K1, який раніше анонсувався як електричний флагман марки, що має поєднувати спортивну динаміку з сімейною функціональністю. Згідно з новою інформацією, модель може отримати не лише гібридну силову установку, але й традиційний бензиновий варіант, що стало б серйозним відходом від первинної концепції електрифікації флагмана.
У той самий час Porsche не відмовляється повністю від електрифікації - навпаки, елементи нової гібридної платформи V4Drive вже впроваджуються у модельний ряд. Зокрема, її використовує новий Porsche 911 GTS, а очікуваний GT2 RS, найімовірніше, також буде гібридом. Натомість повністю електрична версія легендарної моделі 911, за оцінками інсайдерів, може з'явитися не раніше 2030 року, тобто ще за п'ять років.
Таким чином, оголошена раніше мета - досягти 80% частки електромобілів у загальному обсязі продажів до кінця 2020-х років - тепер виглядає малоймовірною. Porsche переходить до значно обережнішої та гнучкішої стратегії, адаптуючи свої рішення до технічних викликів, нормативного тиску і змін у споживчих уподобаннях. Це свідчить про те, що компанія готова зберігати спадковість і гнучко реагувати на виклики ринку, а не сліпо дотримуватися гучних декларацій.