Після гучних звинувачень у недостовірності заявлених характеристик преміальний китайський бренд Avatr, створений за участю компанії Changan, оприлюднив результати офіційних аеродинамічних випробувань свого електричного седана під індексом 12. Компанія публічно продемонструвала процес продувки електромобіля в аеродинамічній трубі Китайського автомобільного науково-дослідного інституту (CATARC), прагнучи захистити свою репутацію після скандалу, що виник внаслідок публікації незалежного оглядача, який поставив під сумнів заявлений коефіцієнт аеродинамічного опору на рівні 0,21.
Зокрема, популярний китайський автоблогер, який провів власні випробування седана Avatr 12, заявив, що реальний коефіцієнт опору повітрю становить 0,28. За його словами, такий показник відповідає рівню бензинових автомобілів двадцятирічної давнини, що стало предметом критики з боку автомобільної спільноти й викликало широку дискусію в китайських соцмережах. На фоні зростання інтересу до реальних характеристик нових електромобілів, де кожна деталь може істотно вплинути на запас ходу, бренд Avatr вирішив не залишати ситуацію без відповіді й провів серію контрольних тестів у присутності представників галузі та незалежних спостерігачів.
У межах демонстраційних випробувань компанія провела кілька сеансів продувки седана Avatr 12 у різних конфігураціях. У базовій версії електрокар оснащувався легкосплавними колесами з оптимізованою формою, призначеними для зниження опору повітрю, а також камерами заднього виду замість традиційних дзеркал. У такому виконанні аеродинамічний коефіцієнт досяг значення 0,2175. Наступним етапом стало тестування аналогічного автомобіля, але зі спортивними дисками, які мають складніший дизайн і більший опір - у цьому разі результат погіршився до 0,2326.
У третьому сценарії Avatr 12 обладнали традиційними зовнішніми дзеркалами, спортивними колесами й підняли пневматичну підвіску, що збільшило дорожній просвіт. За таких умов коефіцієнт аеродинамічного опору зріс до 0,2508. Нарешті, у фінальній конфігурації під час продувки було відкрито активну передню решітку, яка призначена для покращення охолодження в окремих режимах роботи, але також негативно впливає на аеродинаміку. За результатами цього випробування коефіцієнт сягнув 0,2741, що майже наблизилося до згаданого в огляді блогера рівня.
Коментуючи отримані результати, представники Avatr наголосили, що навіть незначні зміни у комплектації автомобіля можуть суттєво впливати на його аеродинамічні характеристики. Саме тому, на думку інженерів компанії, некоректно порівнювати автомобілі в різних конфігураціях або ж робити висновки про невідповідність заявлених параметрів, не зважаючи на змінні фактори, які не завжди очевидні для сторонніх спостерігачів. Крім того, в офіційних тестах компанія використовувала методику, засновану на стандартах китайських випробувальних установ, які дозволяють визначити базовий рівень опору для оптимальної конфігурації - саме в такому вигляді Avatr і заявляє коефіцієнт 0,21.
Окремо підкреслюється, що кожна сотих частка коефіцієнта аеродинамічного опору може мати значення в контексті запасу ходу: за оцінками інженерів Avatr, зниження опору на 0,01 Сх дозволяє збільшити пробіг на одному заряді на 3-5%. Для сучасних електромобілів, які конкурують не лише за швидкість заряджання, а й за дальність автономного ходу, такі показники мають критичне значення.