Компанія Skoda Auto офіційно запровадила використання екологічно чистого пального нового покоління - HVO (гідрогенізована рослинна олія) - для первинної заправки нових дизельних моделей, які сходять із конвеєрів її чеських заводів. Це стратегічне рішення також поширюється на внутрішній логістичний автопарк компанії. Нововведення є ключовою частиною ширшої програми декарбонізації, що її реалізує автовиробник у межах глобальної стратегії зі зменшення вуглецевого сліду своєї діяльності, яка передбачає повний перехід до вуглецевої нейтральності на підприємствах у Чехії та Індії до кінця поточного десятиліття.
Пальне HVO належить до категорії синтетичних дизельних замінників, що виробляються не з викопних джерел або сільськогосподарських культур, а з використаних жирів, кулінарних олій і тваринного походження матеріалів, які підлягають повторній переробці. Його виготовляють шляхом хімічної гідрогенізації, яка дає змогу отримати пальне без необхідності залучення сільськогосподарських угідь або додаткових біоресурсів, що особливо важливо з огляду на глобальні екологічні виклики. У Чехії HVO постачає державна компанія CEPRO.
Як зазначає Карстен Шнаке, член правління Skoda Auto з питань закупівель і сталого розвитку, з серпня по грудень 2024 року вантажівки, що здійснюють логістичне забезпечення між виробничими підрозділами компанії на території Чехії, спожили близько 46 тисяч літрів HVO. Цей обсяг пального дав змогу уникнути викидів приблизно 300 тонн вуглекислого газу, що становить значний внесок у досягнення екологічних цілей компанії. Skoda стала першим брендом у складі Volkswagen Group, який почав використовувати це вдосконалене біопальне не лише в легкових автомобілях, а й у вантажному транспорті.
HVO має низку важливих переваг порівняно зі звичайним дизелем. Воно є прозорим, практично без запаху, має дуже високе цетанове число (приблизно 70, що значно перевищує показники традиційного дизельного пального - близько 51), а це забезпечує ефективніше згоряння пального та знижений рівень викидів у атмосферу. На відміну від викопного дизелю, HVO не містить сірки, ароматичних вуглеводнів чи важких фракцій, завдяки чому знижується навантаження на системи очищення відпрацьованих газів і продовжується термін служби сажових фільтрів (DPF).
Окрім технічних переваг, нове пальне дозволяє здійснювати плавнішу і тихішу роботу дизельних двигунів, зокрема й у старіших моделях, що є актуальним для великого парку техніки, яка ще продовжує використовуватись у промисловій та логістичній діяльності. Важливо й те, що HVO сумісне зі звичайним дизельним пальним, тобто його можна використовувати як у чистому вигляді, так і у вигляді сумішей, що забезпечує гнучкість при переході на нове паливо без необхідності негайної модернізації техніки.
Запровадження HVO стало важливим кроком для Skoda Auto не лише з технологічної точки зору, а й як сигнал про готовність до системних змін у галузі. Це підтверджує прихильність компанії до довгострокових зобов'язань у сфері сталого розвитку, екологічної відповідальності та дотримання європейських кліматичних стандартів. Використання біопального наступного покоління на ранньому етапі виробничого циклу - тобто ще до передачі автомобіля кінцевому споживачу - свідчить про прагнення Skoda зменшувати викиди не лише під час експлуатації транспортних засобів, а й на всіх етапах їх створення, включно з внутрішньою логістикою та технічним обслуговуванням.
Таким чином, ініціатива з використання HVO - це не лише технологічне оновлення паливної стратегії компанії, а приклад того, як великі виробники можуть ефективно поєднувати комерційні цілі з екологічною відповідальністю, демонструючи лідерство у переході до сталих форм мобільності й виробництва.