За два роки у Нідерландах кількість повністю електричних вантажівок та магістральних тягачів з причепами й напівпричепами зросла у рекордні сім разів.
Водночас питома вага акумуляторних машин лишається незначною. Частка електричних вантажних транспортних засобів зростає повільно: із загальної кількості понад 141 000 вантажівок і тягачів 98 відсотків транспорту досі мають ДВЗ-мотори.
Статистичне управління Нідерландів (CBS) підрахувало, що станом на 1 січня 2024 року в транспортних компаніях країни було зареєстровано понад 1100 електричних вантажівок. Це у сім разів більше, ніж на початку 2022 року.
Кількість електричних магістральних тягачів для причепів за той самий період зросла у вісім разів - з 28 до 225 одиниць. Такі дані оприлюднило Статуправління країни 1 травня 2025 року.
Електричні вантажівки в середньому проїжджають значно менші відстані, ніж їхні дизельні аналоги. У 2023 році електричні вантажівки проїжджали в середньому 27 600 кілометрів на рік, порівняно з 43 200 кілометрами для дизельних вантажівок. Електричні тягачі для напівпричепів подолали 48 300 кілометрів, тоді як дизельні тягачі в середньому проїхали 85 600 кілометрів.
Тривалість поїздок також дуже різна. Середня поїздка електричною вантажівкою становила 25 кілометрів, тоді як дизельні вантажівки долали 57 кілометрів за поїздку. Тягачі з дизельним двигуном долали за поїздку 94 кілометри, електричні тягачі - 35 кілометрів.
Крім того, електричні вантажівки перевозять в середньому менше вантажу за поїздку: близько 5000 кілограмів порівняно з 9000 кілограмами для дизельних вантажівок. Електричні тягачі перевозять майже стільки ж, скільки й дизельні тягачі (13 200 кілограмів), а саме 11 800 кілограмів.
Електричні вантажні транспортні засоби відносно часто використовуються для перевезення харчових продуктів і тому популярні для дрібнорозмірних міських перевезень. 68 відсотків електричних вантажних транспортних засобів використовуються компаніями в секторі транспорту та зберігання, тоді як цей сектор використовує половину всіх вантажних транспортних засобів загалом.