Автомобільний завод Volkswagen у Цвіккау досягнув символічної віхи в історії електромобільності - цього тижня з його конвеєра зійшов мільйонний електромобіль. Цим ювілейним автомобілем став Volkswagen ID.3 GTX Performance у кольорі Kings Red Metallic, який буде доставлено клієнту з Баварії через кілька тижнів на фабрику Transparent Factory у Дрездені. Такий результат став кульмінацією п'яти з половиною років стабільного виробництва повністю електричних транспортних засобів.
Голова правління Volkswagen Sachsen GmbH Денні Ауерсвальд, коментуючи досягнення, назвав його значущим результатом роботи всього колективу заводу. Він підкреслив, що попри численні виклики останніх років, команда забезпечувала своєчасне, надійне та якісне виробництво. Ауерсвальд подякував працівникам за їхній вклад і зазначив, що сьогоднішній день є приводом для гордості. Водночас він наголосив, що перед підприємством стоять нові завдання - забезпечити конкурентоспроможність заводу в найближчі місяці, щоб залучити нові інвестиції. Одним із напрямків розвитку може стати активніший вступ у сферу циркулярної економіки, яку зараз активно досліджують як стратегічну альтернативу.
Уве Кунстманн, голова Генеральної робочої ради Volkswagen Sachsen GmbH, також відзначив визначну роль команди заводу у цьому досягненні. Він нагадав, що Цвіккау став першим заводом у структурі Volkswagen, який повністю відмовився від двигунів внутрішнього згоряння, повністю перейшовши на електричну мобільність. За словами Кунстманна, трансформація виробництва була не просто технічним процесом, а справжнім випробуванням, яке команда пройшла з гідністю. У другій половині 2026 року очікується черговий етап змін: частину моделей буде передано іншим підприємствам, проте сам майданчик має всі шанси стати флагманом у сфері циркулярної економіки, що дасть новий стратегічний імпульс і може знову зробити Цвіккау піонером інновацій у межах концерну Volkswagen.
На сьогоднішній день у Цвіккау виготовляють шість моделей електромобілів для трьох брендів концерну. Важливою віхою стало завершення виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння - останній такий автомобіль зійшов з конвеєра 26 червня 2020 року. Цей момент символізував завершення цілої епохи, яка бере початок ще з 1904 року, коли Август Хорх заснував у місті перше автомобільне підприємство, а в пізніші десятиліття тут виготовляли знамениті Trabant під час існування НДР.
Офіційний старт виробництва електромобілів у Цвіккау відбувся 4 листопада 2019 року з початком випуску моделі Volkswagen ID.3 - першого електрокара, збудованого на модульній платформі MEB. Лише за 26 місяців було налагоджено серійне виробництво шести різних моделей, і з початком випуску ID.5 у січні 2022 року завершився процес перетворення заводу на повністю електричний мультибрендовий хаб. Успішне впровадження платформи MEB стало доказом технічної готовності підприємства до майбутніх викликів та рішучої трансформації виробничих процесів.
Станом на сьогодні концерн Volkswagen поставив клієнтам у всьому світі 2,3 мільйона автомобілів, побудованих на платформі MEB. Це означає, що майже кожен другий електромобіль, зареєстрований під брендами Volkswagen Group, має цвіккауське походження. За підсумками першого кварталу 2025 року концерн залишається беззаперечним лідером європейського ринку електромобілів із часткою ринку близько 26% у своєму сегменті.
У 2024 році завод у Цвіккау виробив 204 тисячі автомобілів. Від часу інтеграції підприємства до складу Volkswagen у 1990 році, з конвеєра зійшло понад сім мільйонів транспортних засобів. Сьогодні ж підприємство є одним із найбільших та найсучасніших електромобільних виробництв у Європі, що функціонує за підтримки інвестицій обсягом 1,2 мільярда євро. Важливо й те, що на заводі виготовляють кузови для таких престижних моделей, як Bentley Bentayga та Lamborghini Urus, що підкреслює довіру концерну до компетенцій цвіккауських фахівців.
Завод у Цвіккау став не просто індустріальним об'єктом, а справжнім символом технічної трансформації та європейського переходу до сталої електромобільності. Його внесок у електричне майбутнє Volkswagen Group є визначальним, а плани щодо включення до циркулярної економіки відкривають перед майданчиком перспективу нової технологічної ролі у межах глобального автовиробництва.