Компанія MAN Truck & Bus завершила перший квартал 2025 року з помітним зниженням ключових фінансових та виробничих показників у порівнянні з аналогічним періодом 2024 року. За перші три місяці цього року було реалізовано 20 600 одиниць продукції, що на 14% менше, ніж у першому кварталі минулого року. Основним фактором падіння стала слабка динаміка постачань у країни ЄС27+3, що традиційно є для MAN одним із найбільших і стабільних ринків збуту. Через це загальний виторг компанії у січні-березні 2025 року зменшився до 3,1 мільярда євро, що становить 12% падіння порівняно з аналогічним періодом 2024-го.
Попри невтішні результати в короткостроковій перспективі, компанія фіксує ознаки стабілізації на ринку й навіть помірного відновлення. Замовлення на нову техніку у першому кварталі 2025 року зросли на 50% у порівнянні з відповідним періодом минулого року, досягнувши рівнів, які востаннє фіксувалися наприкінці 2022-го та на початку 2023 року. Цей зростаючий попит свідчить про певне пожвавлення в галузі й може бути передвісником покращення показників у наступних кварталах. Керівництво MAN трактує це як сигнал до довгострокового зростання, якщо зовнішньоекономічна ситуація залишатиметься стабільною, а політика підтримки зеленої мобільності - послідовною.
Особливо обнадійливо виглядає ситуація у сфері електромобільності, яку компанія визначає як стратегічно важливий напрям майбутнього розвитку. MAN активно нарощує присутність на ринку електричного транспорту, і результати першого кварталу 2025 року підтверджують правильність обраного курсу. За цей період було реалізовано 380 одиниць електричних вантажівок та автобусів, що означає зростання на 178% порівняно з аналогічним кварталом 2024 року. Високий попит на електричні міські автобуси залишається основним рушієм цього зростання, особливо на тлі зростаючого інтересу з боку муніципалітетів і транспортних компаній, що прагнуть до декарбонізації громадського транспорту.
У межах підготовки до серійного виробництва нового покоління електровантажівок MAN eTruck компанія вже здійснила постачання клієнтам основної частини передсерійної партії цих транспортних засобів. Початок повномасштабного серійного виробництва eTruck на головному заводі в Мюнхені заплановано на червень 2025 року. Це стане важливим етапом у реалізації амбіційної стратегії електрифікації модельного ряду MAN.
Крім того, компанія зробила рішучий крок до вертикальної інтеграції виробничого процесу, запустивши у квітні власне серійне виробництво акумуляторних батарей у Нюрнберзі. Це дозволить MAN суттєво зміцнити контроль над ланцюгом постачання, оптимізувати логістику, знизити залежність від сторонніх постачальників і забезпечити більшу гнучкість у відповідь на коливання попиту. У цей проект компанія інвестує близько 250 мільйонів євро, що демонструє серйозність намірів щодо довгострокового розвитку в галузі електромобільності.
Таким чином, незважаючи на поточне падіння обсягів продажів та виручки, MAN Truck & Bus демонструє стратегічну цілеспрямованість у переході до сталих технологій і створенні умов для зростання в середньо- та довгостроковій перспективі. Компанія, яка переживає тимчасові труднощі, водночас укріплює фундамент для трансформації свого бізнесу відповідно до викликів сучасної економіки та вимог екологічної політики ЄС.