Китайська компанія Leapmotor, що отримує підтримку від міжнародного автоконцерну Stellantis, підписала меморандум про взаєморозуміння зі старим гравцем китайської автопромисловості - корпорацією FAW, яка володіє преміальним брендом Hongqi. Як повідомляє агентство Reuters, у межах нового стратегічного партнерства Leapmotor надасть свої розробки у сфері електричних платформ, зокрема платформу LEAP, для створення нових моделей електромобілів під брендом Hongqi.
Відповідно до інформації, опублікованої на сайті CarNewsChina, перший електричний автомобіль Hongqi, який буде побудовано на основі технологій Leapmotor, наразі відомий під внутрішнім позначенням G117. Його дебют запланований на другу половину 2026 року. Очікується, що новинка буде базуватися на сучасній архітектурі LEAP 3.5, яка також лежить в основі нового кросовера Leapmotor B10. Саме ця кооперація може стати ключем до розширення модельного ряду Hongqi у більш доступному сегменті, оскільки наразі бренд асоціюється переважно з дорогими й розкішними автомобілями. Таким чином, партнерство з Leapmotor відкриває для Hongqi можливість залучити ширшу аудиторію, запропонувавши електрокари за більш конкурентоспроможною ціною без істотних компромісів у технологічному наповненні.
Щоб краще зрозуміти потенціал майбутнього електрокара Hongqi, варто звернути увагу на характеристики Leapmotor B10, який офіційно надійшов у продаж на китайському ринку в березні 2025 року. Ця модель стала важливою віхою для бренду Leapmotor, адже за стартовою ціною до 130 тисяч юанів автомобіль пропонує оснащення, що раніше було характерним лише для значно дорожчих машин. Зокрема, Leapmotor B10 став першим у своєму класі автомобілем, який отримав автопілот із використанням лідару та підтримкою одразу двох мовних моделей.
Особливістю конструкції є інтегрована в силову структуру кузова батарея, що підвищує жорсткість на скручування та загальну безпеку автомобіля. Для контролю температурних режимів батареї використовується передова система терморегуляції, що забезпечує оптимальну роботу у будь-яких кліматичних умовах. Автопілот працює на базі потужного чипа Qualcomm Snapdragon 8650, а в розпорядженні водія є цілих 25 електронних асистентів для підвищення безпеки та комфорту під час керування. Відомо також, що налаштування шасі Leapmotor B10 проводили спеціалісти Maserati, що додало кросоверу відчуття керованості, притаманне більш дорогим автомобілям.
Leapmotor B10 оснащено одним електродвигуном, розташованим на задній осі, який залежно від версії видає 180 або 218 кінських сил. Покупцям пропонуються дві версії батарей - на 56,2 або 67,1 кВт-год. Запас ходу без підзарядки сягає вражаючих 600 кілометрів, що робить модель однією з найбільш практичних у своєму сегменті. Також варто відзначити надзвичайно швидкий процес заряджання: від 20 до 80 відсотків акумулятор можна зарядити лише за 19 хвилин.
На внутрішньому ринку Китаю ціни на Leapmotor B10 починаються від 109 800 юанів, тоді як максимальна комплектація оцінюється у 139 800 юанів. За планами виробника, до кінця 2025 року Leapmotor B10 з'явиться і на європейських ринках. Збірку моделей планують налагодити на підприємствах Stellantis у Німеччині або Словаччині.
Отже, враховуючи рівень технологічної оснащеності Leapmotor B10, можна припустити, що майбутній електричний Hongqi на платформі LEAP 3.5 буде не тільки технологічно просунутим, але й здатним скласти конкуренцію вже усталеним європейським і американським преміум-брендам у сегменті електрокарів. Успіх цієї стратегії залежатиме від того, наскільки вдало Hongqi зможе адаптувати нову платформу під власні стандарти розкоші та імідж марки, водночас утримуючи доступнішу ціну для споживачів.