Концерн Volkswagen Group офіційно оголосив про завершення розробки першої автономної системи допомоги водієві (ADAS), створеної спеціально для китайського ринку. Це стало можливим завдяки співпраці спільного підприємства CARIZON, яке об'єднує європейську дочірню компанію CARIAD і китайський стартап Horizon Robotics. На даному етапі інженери вже проводять фінальні випробування системи перед її впровадженням у серійне виробництво, а перші моделі автомобілів з новою технологією з'являться в дилерських центрах вже в останньому кварталі 2025 року.
Центральним компонентом інновації є платформа GAIA - високопродуктивне обчислювальне середовище, здатне щодня обробляти до 2 терабайтів даних. Завдяки цьому система може аналізувати поведінку пішоходів, велосипедистів і транспортних засобів у складних умовах щільного мегаполісного трафіку, характерного для міст на кшталт Шанхаю чи Чунціна. Зараз система підтримує розширений другий рівень автономності (Level 2++), який охоплює такі функції, як адаптивний круїз-контроль, асистент зміни смуги руху та автоматичне паркування. За планами компанії, вже до кінця 2025 року вона отримає функцію Urban Navigate on Autopilot (NoA), що забезпечить повністю автономний рух у межах міста, а повноцінний перехід на третій рівень автономності (Level 3) заплановано на 2026 рік.
Голова китайського підрозділу Volkswagen Ральф Брандштеттер підкреслив, що над проєктом працювало понад 500 китайських інженерів спільно з європейськими фахівцями. Особливу увагу було приділено адаптації до локальної інфраструктури. Наприклад, алгоритми системи враховують особливості дорожньої розмітки на перехрестях із п'ятьма й більше напрямками руху, що типово для міст у провінції Ґуандун. Така точність прогнозування та глибина локалізації мають стати конкурентною перевагою Volkswagen у надзвичайно динамічному китайському авторинку.
Це рішення стало відповіддю на зростаючий попит на автомобілі з високим рівнем автоматизації водіння. Згідно з даними Китайського товариства автомобільних інженерів (China Society of Automotive Engineers), частка машин із системами рівня Level 2+ за останній рік зросла з 18% до 27%, і очікується, що до 2026 року вона сягне 40%. На цьому фоні для Volkswagen критично важливо утримати лідерські позиції, особливо враховуючи, що в першому кварталі 2025 року компанія вже продемонструвала зростання поставок електромобілів у регіоні на 14%.
Першими нову систему отримають модернізовані версії моделей ID.7 Vizzion та Tiguan L Pro, тоді як для більш компактних автомобілів, таких як ID.3 і T-Roc, впровадження ADAS заплановане на 2026 рік через необхідність адаптації апаратної частини системи до менших габаритів кузова. Крім того, Volkswagen оголосив про початок співпраці з провідним китайським сервісом автошерингу Didi Chuxing. У рамках цієї угоди компанія має намір оснастити 60% автопарку Didi Chuxing технологією ADAS із підтримкою функції NoA до 2027 року.