Все більше водіїв полірують авто самостійно. З чого почати?

09:39 16.04.2025
Все більше водіїв полірують авто самостійно. З чого почати?

Полірування давно вийшло за межі студій детейлінгу. Для багатьох власників авто це простий спосіб освіжити вигляд машини власноруч і заощадити на послугах професіоналів. У цій статті експерти CarDetailLab розповідають, з чого почати новачкам, які хочуть спробувати полірування самостійно.

Виберіть полірувальну машину

Це буде ваш основний інструмент. На ринку представлено кілька типів: з роторним, ексцентриковим і планетарним типом обертання.

Новачкам краще обирати машини з ексцентриковим обертанням. Тут підошва обертається навколо своєї осі й одночасно - навколо центральної осі машинки. В результаті вона рухається орбітальною траєкторією - описує безліч маленьких кіл, які перекривають одне одного.

Такий принцип роботи допомагає рівномірно розподіляти навантаження й знижує ризик появи голограм - світлих слідів на лаку, які стають помітними під боковим освітленням. Ексцентрики легше прощають помилки й чудово підходять для новачків. На відміну від роторних та планетарних машин, які потребують професійних навичок.

Полірувальні машини відрізняються також за діаметром підошви. Найпоширеніші - 90, 125 та 150 мм. Найбільш універсальним варіантом для початківців є 125 мм. Машини з такими підошвами підходять для більшості завдань на переважно плоских поверхнях.

Що обрати? Для максимальної зручності радимо купувати машини на акумуляторі, наприклад RUPES HLR15. Не менш цікавий варіант - класична модель, що живиться від електромережі - RUPES LHR15ES. А якщо шукаєте щось більш універсальне - зверніть увагу на машину RUPES LHR12E Duetto. Вона підходить не лише для полірування, а й для шліфування, наприклад, фар або зон з глибокими подряпинами.

Підберіть полірувальні круги

Полірувальні круги відрізняються за матеріалом та жорсткістю. Найчастіше використовують круги з поролону, мікрофібри та вовни. Круги з фетру - більш специфічний варіант, який використовується для полірування стекол.

Поролон. Найуніверсальніший матеріал. Не ріже лак сам по собі - працює за рахунок пасти та тиску. Підходить для будь-яких етапів полірування: від корекції до фінішу. Ефективно працює на будь-якому лаку - м'якому, твердому, в'язкому.

Мікрофібра. Швидка корекція дефектів середньої та високої складності. Механічно чіпляє та ріже лак разом з пастою. Ідеально працює по твердому та в'язкому лаку, особливо на німецьких авто чи свіжому ремонтному покритті. Має високу швидкість роботи та відмінний результат на твердих лаках.

Вовна. Найагресивніший матеріал для важких дефектів: глибоких подряпин, слідів від абразивів, оксидів. Зрізає лак як пастою, так і самим ворсом. Оптимально працює по твердих та в'язких лаках, за умови достатньої товщини ЛФП.

За типом жорсткості круги бувають - грубі (агресивні), середні, м'які та ультра м'які. Їх обирають за характером дефектів. Чим глибше подряпини - тим жорсткішим має бути круг.

Що обрати? Постарайтесь мати в арсеналі круги різних матеріалів та жорсткості. Насамперед підбирають не сам круг або пасту окремо, а їхню зв'язку - залежно від стану та твердості лаку. Якщо лак незнайомий, почніть з грубого поролонового круга й полірувальної пасти крупної зернистості, спробуйте полірувати та оцініть результат. А далі - коригуйте вибір за ситуацією.

Підберіть полірувальні пасти

Полірувальні пасти у взаємодії з полірувальними кругами видаляють дефекти з ЛФП. Вони розрізняються за рівнем абразивності: ріжучі - для глибоких подряпин, середньо-абразивні - для менших дефектів, фінішні - для видалення дрібних голограм і надання блиску ЛФП.

Крім того, існують однокрокові пасти - універсальний варіант для тих, хто хоче швидко оновити вигляд авто. Вони видаляють невеликі та середні дефекти й одночасно залишають на поверхні захисний шар завдяки воскам або силантам у складі.

Наприклад, паста RUPES UNO Protect ідеально підходить для експрес-детейлінгу. До її складу входить віск карнауба, тож за один прохід можна прибрати дефекти й надати лакофарбовому покриттю водовідштовхувальні властивості.

Що обрати? Універсального засобу немає. Як і у випадку з кругами, пасту підбирають залежно від стану лаку й результату після першої спроби. Для старту спробуйте пасту RUPES D-A Coarse у парі з грубим поролоновим кругом. Для фінішної обробки - пасту RUPES D-A Fine зі середнім поролоновим кругом, а також пасту RUPES Uno Pure з м'яким поролоновим кругом для додаткового блиску та дзеркальної поверхні.

Оберіть бренд

На ринку представлено багато виробників засобів для автодетейлінгу. Щоб не розгубитися серед них, команда CarDetailLab радить орієнтуватися на перевірених виробників, які цінують професіонали й ентузіасти полірування. Серед них - такі бренди:

RUPES: італійський виробник високоякісних полірувальних та шліфувальних машин, систем видалення пилу та витратних матеріалів.

Zvizzer: німецький бренд, відомий своїми інноваційними полірувальними кругами та пастами.

Koch-Chemie: німецький виробник широкого спектру автохімії, включаючи ефективні полірувальні засоби.

3D: американський бренд, який пропонує якісні та доступні полірувальні пасти та круги.

Gyeon: корейський виробник преміальних засобів для захисту та догляду за автомобілем, включаючи полірувальні пасти.

Полірування - це справді доступніше, ніж здається. Головне - підібрати потрібну машинку, круги та пасти під свій лак. А далі - справа практики. З часом у вас з'явиться досвід, улюблені інструменти й, можливо, нове хобі.

CarDetailLab - команда практиків і експертів у світі автодетейлінгу. Ми продаємо якісну автокосметику та обладнання, навчаємо майстрів у власному тренінг-центрі й ділимося досвідом у блозі.


Источник: CarDetailLab
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024