Понад тиждень минуло відтоді, як щойно зареєстровані в Євросоюзі вантажівки повинні мати обов'язкове обладнання за оновленим списком. DAF запровадив не лише обов'язкові, але й опційні системи, які можуть знадобитись у майбутньому.
Наприклад, датчик наявності парів алкоголю в крові водія, може встановлюватись за бажанням власника автопарку, пише 40ton.net. Але тут у виробника є одне цікаве рішення щодо алкотестера, в який водієві слід дути.
DAF не під'єднав цей атрибут безпосередньо до замка запалювання, як це зазвичай буває в інших виробників з алкогольним блокуванням, а з'єднав його з пружинним важелем стоянкового гальма. Сенс в тому є, оскільки практичне застосування результативніше.
За словами нідерландських інженерів, підключений до стоянкового гальма алкотестер краще підходить до специфіки використання транспорту. Адже водій, який вживав алкоголь, все одно зможе завести двигун, щоб скористатися кондиціонером або зарядити акумулятори.
А ось заблокований важіль стоянкового гальма не дозволить йому навіть зрушити автомобіль на парковці. Так що двигун заводити можна, а ось їхати - зась!
Підготовка до встановлення алкотестера в стоянкове гальмо зараз є рекомендованою опцією, в переліку мова йде про «заводську установку, що дозволяє приєднати прилад». Кожен перевізник сам вирішує, чи піддавати водіїв цьому додатковому контролю.
Нагадаємо, нові норми під назвою «Загальні правила безпеки», або скорочено GSR, діють щодо зареєстрованих в країнах Євросоюзу з 7 липня 2024 року вантажівок та магістральних тягачів. Там одна вимога поширена на причепи та напівпричепи з повною масою понад 3,5 тонни, а три вимоги перенесені на 2026-2029 роки.
Тепер у переліку обов'язкового устаткування є: