Это означает, что формально ввезти автомобиль старше 8 лет станет возможно, если не испугают высокие пошлины, но его придется сертифицировать. Иначе как получить принятый в Украине Сертификат соответствия транспортного средства. Эта процедура не дешевая даже для производителей. Разве, что эти автомобили раньше сертифицировали официальные импортеры и у них сохранился старый просроченный сертификат!
Второй вопрос - это сертификат Евро-2 (Вимоги B, С, D Правила ЄЕК ООН (UN/ECE R 83-03)) или более высоких экологических норм. У частного перегонщика его точно нет. Значит его нужно где-то будет получать и опять небесплатно.
В законопроекте четко сказано, что первая регистрация производится только в случае соответствия норм Евро-2 и наличия необходимого сертификата и эта норма вступает в силу с 1.01.2006 г. Фактически это остановит импорт не только автомобилей старше 8 лет (разрешенный этим же законопроектом), но и "зависнет" импорт подержанных авто до 8 лет, а также автомобилей ( в том числе и новых) с других рынков (США, Азия и т.п.). Их производители врядли получали Евро-2 (Вимоги B, С, D Правила ЄЕК ООН (UN/ECE R 83-03)), а если и получали экологические сертификаты, то других стандартов и для маленькой партии в Украину не отправятся проводить еще одни тесты.
Импорт грузовиков также станет доступен для любого возраста, но нормы Евро-2 начнут требовать с 1.01.2008 г.
Времени для Затапваривания складов у трейдеров не так и много. Законопроект №8322 будут рассматривать 29 ноября 2005 года.
Публикуем выдержки из ЗП №8322 относящиеся к транспортным средствам.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про деякі питання ввезення на митну
територію України транспортних засобів
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
1. Ввезення на митну територію України транспортних засобів — коди згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності 8701-8704, 8603 10 00 10 — з метою вільного обігу (в тому числі тих, що ввозяться на митну територію України з метою їх розукомплектування на запасні частини, а також тимчасово) та їх митне оформлення дозволяється за умови, що зазначені транспортні засоби відповідають вимогам національних стандартів, які застосовуються до їх виробництва в Україні.
2. Документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам національних стандартів, є сертифікат відповідності, виданий згідно із законодавством України.
3. Починаючи з 1 січня 2006 року перша реєстрація (зокрема тимчасова) легкових автомобілів — коди згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності 8703 — проводиться у разі, коли вони відповідають стандартам “ЄВРО-2” (Вимоги B, С, D Правила ЄЕК ООН (UN/ECE R 83-03) або стандарту, який встановлює вищі екологічні вимоги відповідно до закону. Дія цієї норми не поширюється на зазначені у цій статті легкові автомобілі, фактично ввезені у період до 31 грудня 2005 року включно.
4. Починаючи з 1 січня 2008 року перша реєстрація (зокрема тимчасова) вантажних автомобілів, автобусів — коди згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності 8701 (тільки сідельні тягачі), 8702 (крім тролейбусів), 8704 — проводиться у разі, коли вони відповідають стандартам “ЄВРО-2” (Вимоги B Правила ЄЕК ООН (UN/ECE R 49-02) чи Вимоги В, С, D Правила ЄЕК ООН (UN/ECE R 83-03) або стандарту, який встановлює вищі екологічні вимоги відповідно до закону. Дія цієї норми не поширюється на зазначені у цій статті транспортні засоби, фактично ввезені у період до 31 грудня 2007 року включно.
5. Дія цього Закону не поширюється на транспортні засоби, які ввозяться на митну територію України з метою транзиту, як гуманітарна або міжнародна технічна допомога, на історичні та антикварні автомобілі, а також на транспортні засоби, що ввозяться фізичними особами у зв’язку із зміною постійного місця проживання, та транспортні засоби, що входять до складу спадщини, відкритої за межами України на користь резидента”.
II. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2006 року, крім пункту 2, який набирає чинності з дня його опублікування.
2. Статтю 1 Закону України “Про деякі питання ввезення на митну територію України транспортних засобів” (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 31, ст. 435) після слів і цифр “крім автобусів та вантажних автомобілів, які ввозяться на митну територію України з метою транзиту або як гуманітарна допомога, та трамвайних вагонів шириною колії 1000 мм, які в Україні не виготовляються” доповнити словами “а також транспортних засобів, які ввозяться фізичними особами у зв’язку із зміною постійного місця проживання, та транспортних засобів, що входять до складу спадщини, відкритої за межами України на користь резидента”. |