ГАИ подключается к борьбе с импортом авто для американского рынка

10:41 15.09.2008
ГАИ подключается к борьбе с импортом авто для американского рынка

Как уже сообщалось, органы сертификации ужесточили контроль за выдачей сертификатов соответствия на автомобили для американского рынка. Эти действия уже почувствовали импортеры "серых" автомобилей.

К борьбе с импортом автомобилей, предназначенных для рынка США подключилась и ГАИ. У Госавтоинспекции есть много аргументов против "американцев". Самый главный из них - это рост аварийности в ночное время. Только за 7 месяцев 2008 года в ночное время произошло 20005 ДТП, в которых погибло 4867 человекб. Учасниками автопроишествий стало 40893 автомобилей. В ГАИ полагают, что большинство из них произошло из-за ослепления светом фар, во многих случаях даже, когда был включен "ближний свет". Анализ ДТП показал, что причина ослепления кроется в несоотвествии автомобилей для американского рынка нормам украинского ДСТУ UN/ECE R 48-02:2002. Департамент ГАИ обратился в Госпотребстандарт с предложением провести комплексную проверку органов сертификации автотранспорта с привлечением специалистов ГАИ. Такая инспекция позволит прекратить выдачу сертификатов на "американцев". Публикуем текст письма ГАИ.

Голові Держспоживстандарту України Лосюк Л. В.

Шановна Ларисо Володимирівно!

Рівень аварійності на автошляхах країни, висока тяжкість дорожньо-транспортних пригод, наочно свідчать про необхідність проведення дієвих заходів в убезпеченні дорожнього руху. Особливо непокоїть в умовах сьогодення кількість ДТП, що скоюються у темний час доби. Статистика свідчить, що лише за сім місяців цього року на дорогах країни внаслідок зіткнення дорожніх транспортних засобів в нічний час було скоєно 20005 ДТП у яких загинуло 4867 осіб. Учасниками зазначених автопригод стало 40893 автомобілі.

Аналіз суб’єктивних причин ДТП переконливо вказує на те, що у більшості випадків передумовою до зіткнення є засліплення водія світлом фар зустрічного автомобіля. А у деяких випадках, засліплення водія відбувається навіть коли на зустрічному автомобілі ввімкнено ближнє світло фар. Не останню роль у виникненні подібних ситуацій відіграють конструктивні особливості різних типів ДТЗ, а саме автомобілів які виготовлені за європейськими чи американськими стандартами. Частка останніх на дорогах нашої країни має тенденцію до постійного зростання. Зауважимо, що лише в цьому році в Україні було зареєстровано 5740 таких автомобілів.

Під час проведення ситематичних заходів з профілактики аварійності фахівців Державтоінспекції дійшли висновку, що однією з імовірних суб’єктивних причин, що приводять до зіткнення ДТЗ в нічний час, є розбіжності в технічно-експлутаційних характеристиках світлової сигналізації автомобілів, що виготовляються відповідно для європейського та американського (арабського) ринків збуту. В першу чергу, це стосується невідповідності світлового обладнання вимогам європейському стандарту ДСТУ UN/ECE R 48-02:2002. Єдині технічні приписи щодо офіційного затвердження дорожніх транспортних засобів стосовно встановлення засобів на автомобілях (ДСТУ UN/ECE R 1-01:2002 - ДСТУ UN/ECE R 48-02:2002), що були відповідно прийняті в Україні, а отже є обов’язковими до виконання. Передусім відмінності у вимогах європейських та американських стандартів по світлотехнічним характеристикам полягають в різній силі світла фар, кількості, місці розташування та кольорових характеристиках покажчиків поворотів, а також направленості пучка світла фар.

Нажаль змушені констатувати той факт, що допуску до експлуатації на дорогах нашої країни зазначеної категорії автомобілів сприяє упереджене ставлення під час виконання процедури сертифікації ДТЗ з боку уповноважених органів з оцінки відповідності, яким делеговано право проводити роботи з сертифікації та видавати сертифікати відповідності на дорожні транспортні засоби, їх складові частини та приладдя, що призначені для використання на території України.

Враховуючи викладене, сподіваємося на Ваше розуміння порушеного питання, та пропонуємо провести інспекційну перевірку усіх призначених органів з сертифікації ДТЗ (із залученням фахівців Державтоінспекції), за результатами якої переглянути перелік ОС які проводять сертифікацію дорожніх транспортних засобів, що ввозяться для експлуатації на дорогах нашої країни, з метою припинення видачі сертифікатів відповідності на ДТЗ виготовлені для американського ринку, які в подальшому стають підставою для їх реєстрації в реєстраційних підрозділах ДАІ.

З повагою, Начальник Департаменту С. Г.Коломієць


Источник: АвтоКонсалтинг
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015