Як головні оператори авторинку оцінюють підсумки продажів за 9 місяців

20:26 17.10.2023
Як головні оператори авторинку оцінюють підсумки продажів за 9 місяців

За підсумками дев'яти місяців 2023 року дилерам вдалося вже продати 46 915 нових легкових автомобілів. Тільки у вересні українці придбали 6164 нових автомобілей. В порівнянні з вереснем 2022 року приріст значний +72,08%, але якщо брати серпень та вересень цього року, можна спостерігати майже стабільність - +0,18%.

Цікаво, що приблизно таких результатів очікували представники Subaru Україна. Вероніка Отрок, керівник відділу маркетингу імпортера японського бренду, в коментарі підтвердила, що загальна кількість нових проданих автомобілів практично співпадає з внутрішніми прогнозами, доля Subaru змінилась не суттєво. На її погляд активність покупців значною мірою залежить від курсу валют, та від військової ситуації в Україні.

А от трейдери масових брендів відзначають значне зацікавлення українців до китайських електромобілів. Те ж сімейство Volkswagen.ID лишається досить популярним, і асортимент постійно збільшується.

І це одна з головних тенденцій ринку нових автомобілів в Україні вже багато місяців. Так, за словами Ігоря Гладковського, генерального директора Хюндай Мотор Україна, до основних тенденцій сезону в першу чергу слід віднести значне зростання продажів в сегменті електричних автомобілів BEV. Продажі збільшились у 2,5 рази, а доля BEV в загальних продажах нових авто зросла з 9% до 16%, а це вже дуже вагома цифра навіть на фоні Євросоюзу. Хоча левова частка цього прориву належить неофіційним «сірим» поставкам з китайського ринку, але варто відзначити готовність українських споживачів до масового переходу на електричні авто, і необхідність офіційним дистриб'юторам більш активно нав’язувати конкуренцію в цьому сегменті.

Стосовно динаміки ринку та суб'єктивних оцінок ситуації на ньому, Ігор Гладковський каже, що їх очікування були відверто заниженими, динаміка росту перевершила початковий прогноз. Попит, в цілому, демонструє постійне зростання, що є позитивним сигналом для галузі і відкриває можливість для більш довгострокового планування і коригування початкових планів. Основними чинниками які впливають на позитивні зрушення є зміна динаміки ВВП, стабілізація інфляційних процесів, та покращення споживацьких настроїв відповідно до військової ситуації. Якщо оцінювати долю ринку, яку займає Hyundai в Україні, то в цілому вона збігається з нашим прогнозом на рівні 5.5% в цілому по 2023 році.

Радіють позитивній динаміці в транснаціональній корпорації Stellantis NV, адже автомобільний ринок в Україні у 2023 році показує стабільне зростання та попит на нові автомобілі, і даний результат зберігається кожного місяця. За словами Алли Бойко, менеджера з просування торговельних марок корпорації, стабільне зростання також показують бренди Peugeot та Citroen, що у серпні увійшли в ТОП-10 автомобільного ринку за результатами продажів. Протягом дев'яти місяців усі бренди концерну Stellantis Україна зберігають стабільний ріст продажів та долі ринку.

«Результати 9 місяців 2023 року підтверджують наші очікування», - продовжує Алла - «але завжди є до чого прагнути та працювати над цим. Наша амбітна ціль - 10% долі ринку до кінця року сумарно з усіма брендами концерну Stellantis Україна. Наразі ми маємо сильні бренди, що стійко закріпилися на українському ринку, а з повноцінним запуском оновленого бренду Jeep під нашим керівництвом, ми зможемо охопити нові для нас горизонти та посилити свої позиції».

Стосовно тенденцій, в компанії відмічають очевидне: уже який рік поспіль зберігається підвищений попит саме на кросовери. Покупці продовжують обирати SUV для власних потреб і майже всі бренди Stellantis NV готові відповідати на їх запити. Адже Peugeot, Citroen, Opel та DS мають у своїх модельних рядах широкий перелік авто - компактні кросовери, середньорозмірні, з економними дизельними двигунами, потужними бензиновими, технологічними гібридними силовими установками та 100% електричними.

Ще одним аспектом росту ринку залишається відновлення бізнесу України та збільшення корпоративних контрактів. Наразі ситуація така, що третина продажів - це корпоративні продажі. Для В2В клієнтів при виборі автомобілів в свої автопарки важлива зрозуміла цінова політика, наявність авто на складі або швидкі поставки конкретного замовлення, доступне сервісне обслуговування - саме відповідність цим аспектам роблять автомобілі концерну Stellantis України популярними серед бізнесу.

З негативних тенденцій автомобільного ринку можна згадати активну роботу сірих дилерів, які продовжують завозити в країну китайські електромобілі. Останнім часом ринок сірих «китайських» автомобіль показує швидке зростання та створює конкуренцію на ринку. Уже зараз такі автомобілі становлять 20% від загального ринку нових авто.

Таких результатів вдалось досягнути через досить агресивну цінову політику, яка впливає не тільки на сегмент електромобілів, а і на інші сегменти зі схожими цінниками. Але вибір автомобіля не обмежується лише його придбанням, існує велика кількість факторів, які впливають на комфортну подальшу експлуатацію, що не можуть запропонувати «сірі» дилери: офіційна гарантія, широка мережа сервісних центрів з професійними майстрами, підтримка в дорозі, тощо. Це саме те, що забезпечує позитивний ефект володіння автомобілем, і що не можуть запропонувати «сірі» автомобілі.

Переживання офіційних імпортерів зрозумілі, бо вони апріорі не можуть в ціні конкурувати з «сірим» імпортом, коли з Китаю можуть привезти який екзотичний електромобіль, до якого не буде запчастин та якісного сервісу, не кажучи вже про адаптацію до нашого ринку. Адже на рівні законодавства всі товари мають бути з українським перекладом всієї сервісної документації, автомобіль має «розмовляти» державною через меню мультимедійної системи тощо. Все це є у офіційних автомобілів і не має у «сірих». Не кажучи вже про надання обов’язкової гарантії.

В компанії впевнені, що клієнти брендів Peugeot, Citroen, Opel та DS Automobiles, як і раніше будуть обирати перевірені бренди, які проявляють свої переваги на кожному етапі вибору автомобіля, як перед його придбанням, так і у подальшій експлуатації.

Клієнти бюджетного та нижчого середнього сегменту, особливо зараз, шукають перш за все автомобіль за привабливим цінником, часто не задумуючись де будуть його обслуговувати чи ремонтувати.

Інша справ заможні автовласники. Вони, як правило, цінують якісний сервіс та фірмову гарантію й обслуговування, адже частіше міняють автомобілі і не люблять гаяти час заради незначної для себе економії. Однак, є й інші причини зростання попиту на дорогі автомобілі.

Преміум ринок за 9 місяців 2023 року став в два рази більший за аналогічний період 2022, - підтверджує Андрій Ханін, бренд-директор Jaguar Land Rover в Україні. Проте найбільш цікавим є те, що він лише на 1% менший від довоєнного 2021 року. А це - дуже позитивний результат, що став можливим завдяки багатьом факторам: відновлення виробництва більшості гравців, відкладеного попиту, наявності спец. пропозицій, тощо. Що стосується нас, через великий глобальний попит виробництво Land Rover все ще обмежене, проте, незважаючи на це, є помітне зростання долі бренду на преміум ринку України цього року, - підсумовують у Jaguar Land Rover.


Источник: AUTO-Consulting
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015