Україна досі не захищена від російського пального

18:40 11.07.2023
Україна досі не захищена від російського пального

В Україну продовжує потрапляти пальне російського походження. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А95» Сергій Куюн під час брифінгу в «Укрінформі».

«Одна з ключових проблем у тому, що є всі ознаки присутності російського пального в Україні. По скрапленому газу це найочевидніша ситуація. Наприклад, є у нас такий постачальник, як Латвія, яка взагалі не має своїх виробництв скрапленого газу. Питання: звідки вона бере продукт для експорту в Україну? Аналіз показує, що це все російський імпорт», - каже експерт.

Він зазначив, що у травні Кабінет міністрів прийняв Постанову №1147, якою посилив контроль за документацією нафтопродуктів. Зокрема, там є вимога надавати сертифікат про походження продукту. Цей крок мав свій результат у вигляді зменшення постачань з деяких «проблемних» напрямків.

«Але бачимо й інший результат. Постачальники газу і дизелю адаптувалися, вони почали підкладати цілком нормальні зовні сертифікати і знову везти в Україну російські нафтопродукти», - сказав Куюн.

За його словами, основні українські постачальники, зокрема Латвія, Литва й Польща, є великими імпортерами російського скрапленого газу. Також Туреччина, яка купує у росії щомісяця близько 1 млн т дизельного пального. Тому зараз йде мова про нове посилення контролю походження нафтопродуктів.

«Важливо, щоб митниця мала додаткові повноваження, не тільки вимагати сертифікат про походження, а й вторинні документи, наприклад, транспортні, які покажуть, звідки газ взявся у самого постачальника», - наголосив експерт.

Експерт також розповів, що наразі Міністерство енергетики працює над тим, щоб запровадити в Україні технічний регламент на скраплений газ, що може стати одночасно і бар'єром на шляху потрапляння російського пального сумнівної якості, зокрема скрапленого газу, на український ринок.

Водночас, на думку Сергія Куюна, окрім держави, вирішення цієї проблеми лежить у площині самих українських трейдерів і залежить від їхньої свідомості.

«Наші українські імпортери мають вибір. Немає проблем з неросійським пальним на ринку Європи. Різниця всього у $10 на тонні, це заробітку для них близько 30 копійок на літрі. Не можна сказати, що це шалені гроші. Я думаю, що з часом вони усвідомлять, чому це неправильно», - зазначив він.

Експерт також висловив подив поведінкою тих, хто ще у травні активно виступав за санкції проти російського пального, а зараз невдоволений бажанням митниці глибше розібратись із походженням пального з «токсичних» напрямків.

Нагадаємо, 9 травня 2023 року Кабінет міністрів доповнив Постанову №1147 з метою заблокувати потрапляння російського палива, нафти й нафтопродуктів в Україну. Постанова передбачає, що паливо невизначеного походження не зможе потрапити на український ринок.


Источник: enkorr
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015