Метод простий: підвищити стандарти виробництва нафтопродуктів має диференційований акциз.
Заводи ставлять перед фактом – випускати низькоякісне пальне або сплачувати більші податки. В уряді переконані, що диференційований акциз разом із преференціями на модернізацію, стимулюватиме інвестиції в нафтопереробку і скоротить собівартість нафтопродуктів.
Андрій Клюєв, віце-прем'єр-міністр України: "Не называю абсолютные цифры, какие они будут. Мы договорились о том, что в течение 10 дней мы отработаем вместе с нефтепереработчиками уже абсолютные цифры так, чтобы в то же самое время это не обрушило рынок".
Водночас уряд розробляє програму боротьби з низькоякісним пальним на АЗС. Експерти кажуть: її репрезентують після обговорення з нафтотрейдерами.
Сергій Куюн, експерт ПЕК, член експертно-аналітичної групи уряду з паливно-енергетичних питань: "Либо это будут штрафы – повышение, потому что сегодня штрафы просто смешные, это до тысячи гривен за продажу некачественного товара. Второе - это, возможно, будет составление неких черных списков".
Модернізація не може тривати безперервно, кажуть експерти. Вони переконані, що уряд запропонує на реконструкцію два-три роки