ВААИД против повышения акцизного сбора на авто

13:57 27.10.2008
ВААИД против повышения акцизного сбора на авто

Всеукраїнська Асоціація автомобільних імпортерів і дилерів висловлює занепокоєння щодо внесеного Кабінетом Міністрів України законопроекту №3309 від 2310.2008р., «Про мінімізацію впливу світової фінансової кризи на економіку України» а саме, підвищення ставок акцизного збору на імпортовані та такі що вироблені в Україні, транспортні засоби в 5-10 разів.

Згідно п. 4. пояснювальної записки до законопроекту, прогнозується збільшення доходів Дербюджету близько 14 млрд. грн.

Але потрібно зазначити, що на сьогодні, досить вагома частка українського автомобільного ринку залишалась прихованою від оподаткування (“сірий імпорт”, “тіньовий ремонт”), в результаті щорічні втрати бюджету складали по різним оцінкам 800-900 млн. доларів США, так як по оцінкам експертів, обсяги торгівлі автомобілями в Україні (включаючи їх ремонт і техобслуговування) на сьогодні становлять 8 млрд. дол. США в рік. При подальшому ж пропонованому законопроектом підвищенні ставок акцизного збору на транспортні засоби в умовах світової фінансової кризи експертами прогнозуються критичні зміни в структурі імпорту автомобілів, а саме зменшення імпорту автомобілів в торгівельному та неторговельному обороті зі сплатою податків, значне збільшення імпорту в пільговому режимі та несанкціонованого імпорту (контрабанди), згортання українського автомобілебудування, втрата значної кількості робочих місць (не менше ніж 44 тис. громадян України) та значні втрати надходжень до Держбюджету України.

На сьогодні існують більше десяти схем ввезення автомобілів без сплати або із частковою сплатою податків. Причому деякі з цих схем (використання “спадщини”, тимчасове ввезення іноземним представництвом) неможливо відмінити, зважаючи на міжнародні зобов’язання України; а деякі будуть продовжувати діяти і митні органи будуть продовжувати митне оформлення, зважаючи на рішення судів. При цьому втрати бюджету можуть стати непрогнозованими. Тож, створення умов для здійснення цивілізованого бізнесу перебуває під загрозою.

Згідно п. 2. пояснювальної записки до законопроекту передбачається приведення ставок акцизного збору на нові автомобілі у відповідність до рівнів країн – сусідів. Однак, потрібно зазначити, що ні одна з країн Європи (крім Хорватії) взагалі не мають інших ставок акцизного збору на нові автомобілі ніж нульова ставка. Тобто для приведення ставки акцизного збору у відповідність до рівнів країн – сусідів належить взагалі скасувати акцизний збір на нові автомобілі.

Водночас звертаємо увагу на те, що внесеним законопроектом на легкові автомобілі передбачається встановлення рівня оподаткування на рівні, вищому за рівень погодженого в рамках переговорного процесу з приєднання до СОТ.

Неприйняття своєчасно пакету законопроектів після вступу України до СОТ вже на сьогоднішній день визиває негативну реакцію з боку країн – СОТ (Японії, США, ЄС). Тому можна стверджувати, що подальше підвищення ставок акцизного збору замість врегулювання вже існуючої ситуації стане причиною виникнення претензій до України, як країни, яка не виконує своїх зобов’язань після вступу до СОТ». Крім того, потрібно зважити, що кінцевим результатом підвищення акцизного збору на автомобілі стане в умовах світової фінансової кризи підвищення цін на внутрішньому ринку України, не тільки на транспортні засоби, але і на транспортні перевезення, пальне та товари народного споживання, при перевезенні яких використовуються транспортні засоби. Тобто, врешті решт новий податковий тягар ляже на плечі простих споживачів – громадян України, буде провокувати виток інфляції та падіння національної валюти, створить загрозу національній безпеці України.

Прес – центр Всеукраїнської Асоціації
автомобільних імпортерів і дилерів


Источник: АвтоКонсалтинг
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2015