
Honda підтвердила тимчасову зупинку та обмеження виробництва на низці своїх підприємств у Японії та Китаї, що стало черговим свідченням того, що наслідки глобального дефіциту напівпровідників і далі відчутні наприкінці 2025 року. Йдеться не про найсучасніші чипи, а про так звані legacy-компоненти - відносно прості мікросхеми, без яких сучасне автомобільне виробництво, однак, не може функціонувати.
Згідно з заявою компанії, 5 і 6 січня Honda повністю призупинить випуск автомобілів на окремих японських майданчиках, після чого до 9 січня заводи працюватимуть у скороченому режимі. Які саме підприємства потрапили під обмеження, виробник офіційно не уточнює. Водночас галузеві джерела в Японії вказують на заводи в Сузуці та Сайтамі, які переважно орієнтовані на внутрішній ринок. Паралельно всі три підприємства спільного підприємства Guangqi Honda Automobile Co. у Китаї будуть зупинені з 29 грудня по 2 січня.
Ще наприкінці листопада Honda повідомляла, що очікує стабілізації ситуації з постачанням і поступового відновлення нормальних виробничих графіків. Однак нинішні рішення свідчать про те, що проблеми в ланцюгах постачання залишаються значно глибшими, ніж прогнозувалося. На тлі новин про зупинку виробництва акції Honda знизилися приблизно на 1,5% на торгах у Токіо, що відображає занепокоєння інвесторів щодо тривалості кризи.
Ключовим фактором залишається дефіцит напівпровідників виробництва Nexperia. Ця компанія не випускає передові чипи рівня TSMC чи Samsung, проте є одним із найбільших постачальників «зрілих» мікросхем, які застосовуються в автомобілях для керування базовими функціями. Cаме ці чипи використовуються у системах контролю електроніки, зокрема для роботи склоочисників, електросклопідіймачів та інших вузлів, без яких серійне виробництво автомобілів стає неможливим.
Проблема загострилася після того, як Китай заблокував експорт продукції Nexperia з місцевих заводів. Компанія належить китайській Wingtech Technology Co., а обмеження з боку Пекіна стали частиною ширшого геополітичного протистояння, яке напряму вдарило по глобальних ланцюгах постачання автомобільної промисловості. В результаті перебої відчули не лише японські виробники: у попередні місяці про скорочення або коригування виробництва повідомляли й інші великі автовиробники, зокрема у Північній Америці та Європі.
Для Honda наслідки виявилися особливо відчутними. Через нестачу чипів компанія вже була змушена переглянути свій прогноз продажів, знизивши очікуваний глобальний обсяг реалізації з 3,62 млн до 3,34 млн автомобілів. Раніше дефіцит напівпровідників також призводив до тимчасового скорочення або зупинки виробництва на окремих підприємствах Honda у Північній Америці.