Ринок мотоциклів в Україні: підсумки листопада 2025 року

19:46 18.12.2025
Ринок мотоциклів в Україні: підсумки листопада 2025 року

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій мототранспорту, й визначили найпопулярніші марки у трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та серед нових мотоциклів.

Динаміка ринку мотоциклів

Листопад традиційно вважається місяцем завершення мотосезону, що неминуче відобразилося на цифрах продажів. Загальний обсяг торгів мототехнікою впав на 21,1% порівняно з жовтнем. Однак, якщо поглянути на ситуацію ширше, ринок демонструє стійкість: порівняно з листопадом минулого року загальні продажі зросли на 2,1%.

Це підтверджує головний тренд року: двоколісний транспорт в Україні перестає бути просто розвагою вихідного дня і перетворюється на засіб необхідної мобільності.

За окремими підсегментами динаміка торгів мотоциклами виглядає наступним чином (М-М - у порівнянні до попереднього місяця, Y-Y - у порівнянні до такого ж періоду минулого року):

Найпопулярніші мотоцикли на внутрішньому ринку

Внутрішні перепродажі в листопаді склали 1429 угод. Як і очікувалося, активність знизилася на 17,6% порівняно з теплим жовтнем. Проте, у річному вимірі цей сегмент демонструє солідний ріст: +22,0%.

У списку брендів спостерігається цікавий паритет. Перші сходинки займають перевірені часом японські бренди Honda та Yamaha. Водночас їм у спину дихають китайські виробники - Kovi, Lifan та Geon. Ця тенденція свідчить про те, що на вторинному ринку активно обертаються не лише старі «японці», а й відносно свіжа техніка з КНР, яку власники змінюють на новішу. Варто відзначити присутність у десятці марки Jawa - цей бренд досі залишається актуальним, переважно серед колекціонерів.

Рекорд місяця: «Німець» з радянським паспортом

Найстарішим проданим мотоциклом листопада став ІЖ-49 1951 року випуску. Йому 74 роки! Цей екземпляр унікальний тим, що випущений у перший рік виробництва моделі. По суті, новий власник придбав живу історію: ІЖ-49 - це точна копія німецького DKW NZ 350. Обладнання та креслення були вивезені з Німеччини після війни за репараціями. Чим він цікавий? Комфорт: це один з перших байків, який отримав задню підвіску з амортизаторами (до цього їздили на жорстких рамах, відбиваючи спину). Стиль: важіль перемикання передач знаходиться на бензобаку - перемикати швидкості можна рукою, як в авто. Кінокар’єра: через своє походження ці мотоцикли часто грали роль німецької техніки у фільмах про Другу світову.

Тож той, хто його купив, фактично отримав не радянський витвір, а німецьку інженерну думку 1930-х років, просто зібрану в СРСР. Це пояснює, чому він досі може бути на ходу - запас міцності там розраховувався ще німецькими інженерами для Вермахту, а справжня інженерія, як відомо, не має терміну придатності.

Найпопулярніші вживані мотоцикли, привезені з-за кордону

Сегмент «свіжопригнаних» мотоциклів традиційно найменший за обсягами - 315 розмитнених одиниць. Тут також відчутне сезонне просідання на 18,6% до жовтня. Однак річна динаміка вражає: +67,6% порівняно з листопадом 2024 року.

На відміну від внутрішнього ринку та сегмента нових, тут панують світові гранди індустрії. Китайських брендів у цьому списку немає. Лідирують Honda, Yamaha та Suzuki. Також помітний попит на преміальну та важку техніку: в топі присутні Kawasaki, Harley-Davidson, BMW та Triumph. Це свідчить про те, що фанати мотокультури використовують кінець року для купівлі техніки «для душі» за, ймовірно, вигіднішими цінами на аукціонах у міжсезоння.

Найпопулярніші нові мотоцикли

Ринок нових мотоциклів залишається основним драйвером цієї частини ринку - 2241 проданий байк за місяць. Це більше, ніж сумарний обсяг вторинного ринку та імпорту. Тут сезонний спад відчувається найгостріше (-23,5% до жовтня). Також це єдиний сегмент, який показав невелике падіння і в річному вимірі (-11,9%).

Структура продажів нових байків безальтернативна: ринок повністю належить виробникам з Китаю та Індії. Лідером місяця став бренд Spark, за ним розташувалися Forte та Lifan. Також у топі популярних - Musstang, Kovi та індійський Bajaj. Українці голосують гаманцем за максимально доступну, просту в обслуговуванні та утилітарну техніку.

Коментує Остап Новицький, аналітик Інституту досліджень авторинку:

«Статистика листопада чітко відображає два фактори: кліматичний та економічний. Зниження активності на 20% порівняно з жовтнем - це абсолютно природний процес. Холодна погода та дощі не сприяють купівлі техніки, яка не має даху. Однак зростання вторинного ринку (внутрішніх перепродажів та імпорту) у річному вимірі вказує на глибшу тенденцію. Як і у випадку зі старими легковиками, українці шукають найдешевші способи мобільності. Мотоцикл, особливо вживаний або бюджетний новий «китаєць», залишається найдоступнішим вхідним квитком у світ особистого транспорту. Домінування нових мотоциклів над вживаними підкреслює прагматичність покупців: в умовах невизначеності люди обирають нову техніку з гарантією та мінімальними витратами на старті, навіть якщо це бюджетні бренди».


Источник: Інститут досліджень авторинку
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024