
Tesla розширила європейську лінійку Model 3, представивши нову базову версію Model 3 Standard за ціною €36 990 - пропозицію, яка стала однією з найдоступніших у преміальному сегменті електроседанів. Це майже на 20% дешевше за комплектацію Premium, і при цьому саме європейські покупці отримали те, чого вже позбавили американців, - звичайне FM-радіо. У США Tesla відмовилася від нього з міркувань економії та технологічної оптимізації, тим більше, що AM-радіо не доступне ні на одному ринку, а в Європі покупцям також пропонують цифрове радіо DAB.
У новій версії виробник зробив низку спрощень, щоб максимально знизити ціну, але зберегти основну цінність моделі. Model 3 Standard отримала меншу батарею, що зумовило зниження запасу ходу до приблизно 332 км за циклом WLTP. Динаміка також стала скромнішою: розгін до 100 км/год триває 6,2 секунди проти 5,2 секунди у версії Premium. Проте для міської та приміської експлуатації показники залишаються конкурентними, тим більше що електропривод та платформа моделі не змінювалися.
Tesla також значно скоротила перелік оснащення. Базова Model 3 втратила задній екран, який став однією з головних «фішок» оновленої моделі, а разом із ним і систему підгріву задніх сидінь, атмосферне підсвічування салону та електропривод регулювання керма. Сидіння в цій версії виконані з тканини, а аудіосистема має сім динаміків замість дев'яти, що є ще одним способом зменшити собівартість. Окрім цього, замість легкосплавних коліс встановлені 18-дюймові сталеві диски з аеродинамічними ковпаками, а підвіска використовує прості пасивні амортизатори, на відміну від більш складних частотно-залежних рішень у Premium, що забезпечують плавнішу ходу.
Панорамний дах залишився доступним у базовій комплектації, що важливо для покупців, які цінують преміальні риси моделі, але не хочуть переплачувати. Аналогічна за концепцією Model Y Standard уже продається в ЄС та Великій Британії, хоча Model 3 Standard у британських салонах поки не представлена.
Цікаво, що згідно з дослідженнями 2023 року, вилучення FM-радіоблока дозволяє заощадити Tesla приблизно $50-70 на кожному автомобілі. Ідеться не лише про сам модуль, а й про зниження витрат на захист електроніки від перешкод, які створюють електродвигуни. Проте в Європі компанія вирішила зберегти FM та додати цифрове радіо, що свідчить про адаптацію продукту під локальні очікування, адже в багатьох країнах мовлення DAB усе ще відіграє важливу роль.
Model 3 Standard в Європі покликана не лише розширити аудиторію, а й підтримати продажі, які останнім часом демонструють спад. Спрощена комплектація зберігає основні сильні сторони оновленої Model 3 - конструкцію, безпеку, програмні можливості та фірмове оновлення по повітрю. А головним її аргументом стала саме ціна, адже різниця в майже €8 000 порівняно з Premium робить модель доступнішою для значно ширшого кола покупців.