
На внутрішньому ринку впродовж листопада 2025 року сервісні центри МВС зареєстрували 69,7 тисячі угод купівлі-продажу вживаних легковиків. Це на 11,3% менше у порівнянні з жовтнем-2025, але на 0,9% більше, ніж було укладено договорів торік у листопаді-2024.
Обсяги внутрішнього ринку на діаграмі показані у верхній (синій) частині стовпців, у нижній (помаранчевій) - обсяги імпорту вживаних легковиків, що ми незабаром детально розглянемо в окремій публікації.
Якщо імпорт - це про мрії та оновлення, то внутрішні перепродажі - це дзеркало реальної економіки. І в листопаді це дзеркало показало досить контрастну картину.
Лідером ринку незмінно залишається Volkswagen. Українці вірять у надійність «німців», тому цей бренд з великим відривом очолює рейтинг.
А от друга сходинка змушує задуматися. ВАЗ/Lada знову піднявся на «срібну» позицію, обігнавши Renault та Skoda. Це та сама «червона лампочка» економіки: коли доходи падають або невизначеність зростає, люди шукають найдешевший транспортний засіб, який просто їде. І хоча ми всі хочемо бачити в топі сучасні авто, реальність така, що старенькі «Жигулі» залишаються одним з найбільш ліквідних варіантів у бюджетному сегменті.
Далі у списку - щільна боротьба європейського прагматизму (Renault, Skoda, Ford) та преміального бажання комфорту (BMW, Audi, Mercedes-Benz). Причому баварці цього разу обійшли конкурентів зі Штутгарта та Інгольштадта.
У модельному заліку триває вічне протистояння. Золото утримує Volkswagen Passat - універсальний вибір для сім'ї та бізнесу. Але в спину йому дихає Daewoo Lanos. Який не збирається здавати позиції, і намагається всіх переконати, що він ще ого-го, однак зла статистика вибракувань свідчить про інше: у списку «на переплавку» він на третій позиції, тож цей шум уже йде з черги «на вихід». Замикає трійку лідерів Skoda Octavia - еталон практичності.
Цікаво відзначити присутність у ТОП-10 одразу двох представників BMW (3 Series та 5 Series). Це свідчить про те, що навіть купуючи вживане авто, українці не готові відмовлятися від емоцій та драйву, часто обираючи старішу «п'ятірку» замість свіжішого бюджетника.
Як завжди - на завершення порахуємо авто преміумсегмента. У листопаді нових власників знайшли 241 Porsche, 10 Maserati та 8 Bentley. Також відбулися поодинокі угоди з Aston Martin та Lamborghini.
Титул найдорожчої угоди листопада забирає справжній аристократ, який вирішив змінити класичний смокінг на високотехнологічний екокостюм. Це Rolls-Royce Spectre Black Badge 2025 року випуску. Перше повністю електричне суперкупе від британської марки: чорне, розкішне і абсолютно безшумне.
Символічно, що найдорожчим авто місяця став саме електромобіль - навіть у світі ультрарозкоші майбутнє вже настало. І мало не забули про ціну: «базова» версія (перепрошуємо, що вживаємо такий термін біля Rolls-Royce) стартує десь із 420 тисяч доларів. А виконання Black Badge - це «темне альтер-его» бренду з форсованим двигуном та особливим декором, що легко підіймає чек значно вище півмільйона. Наскільки вище? Це знають лише завод і замовник
Якщо Rolls-Royce дивиться у майбутнє, то деякі учасники ринку прибули до нас з епохи, коли світ був зовсім іншим - аналоговим, джазовим і без кулькових ручок.
Найстарішим автомобілем, який змінив власника у листопаді, став Opel Olympia 1938 року. Тільки уявіть: цей бежевий седан зійшов з конвеєра в той самий рік, коли у коміксах вперше з'явився Супермен, а угорський журналіст Ласло Біро тільки-но запатентував кулькову ручку. Тобто ця машина вже їздила дорогами, коли людство ще писало чорнилом, а про тефлонові пательні навіть не чуло. Це не просто транспорт, це механічний свідок ери, коли техніка робилася з металу, а не з маркетингу.
Компанію йому склала трійка «випускників» 1939 року - саме тоді на екрани вийшли «Віднесені вітром», а жінки вперше побачили у продажу нейлонові панчохи:
Коментує Остап Новицький, консультант автомобільного бізнесу:
«Внутрішній ринок у листопаді демонструє не просто стабільність, а справжню консервативність смаків. По-перше, ми бачимо непохитну вірність українців «старому преміуму». Високі позиції BMW та Audi натякають, що переконання «краще старий «німець», ніж свіжий бюджетник» у нас, схоже, передаються з покоління в покоління.
По-друге, це «живучість» бюджетного сегмента. Присутність ВАЗів у топі марок та Ланоса серед моделей - це сигнал не про смаки, а про потреби. Чесно кажучи, багатьом з цих машин за віком та станом вже давно час на переплавку. Але ринок щоразу повертає їх назад із черги до преса. Чому? Бо це найдоступніший вхідний квиток у світ автомобільної мобільності. На відміну від мотоцикла чи електросамоката, тут є дах над головою, пічка, місце для чотирьох пасажирів і багажник для картоплі. І поки це найдешевша альтернатива громадському транспорту, вони будуть ходовим товаром».