Головний дизайнер Jaguar Land Rover був звільнений через рік після презентації суперечливого Jaguar Type 00

21:55 03.12.2025
Головний дизайнер Jaguar Land Rover був звільнений через рік після презентації суперечливого Jaguar Type 00

У компанії Jaguar Land Rover відбулися разючі зміни на тлі найбільш суперечливого та сміливого дизайнового дебюту бренду за останні десятиліття - презентації концепт-кара Jaguar Type 00, який покликаний попередити перехід Jaguar у повністю електричну епоху. Одночасно з дебютом цього концепту стало відомо про звільнення Джеррі Макговерна - ключової фігури британського автомобільного дизайну, людини, яка протягом більш ніж 20 років визначала вигляд моделей Land Rover і Range Rover та з 2020 року очолювала дизайн JLR.

Як повідомляють джерела всередині компанії, рішення звільнити Макговерна ухвалив новий генеральний директор Jaguar Land Rover Group П. Б. Барадж, який нещодавно змінив Адріана Марделла, котрий пропрацював у JLR понад 35 років. У галузі це спровокувало припущення, що новий CEO прагне отримати значно більший контроль над стратегічним курсом компанії та її перетворенням у преміальний електричний бренд. Зміни в керівництві збіглися з різкою критикою недавнього ребрендингу Jaguar, який викликав багато суперечок - як серед шанувальників, так і серед галузевих експертів. Особливо багато дискусій спричинив саме концепт Type 00, дизайн якого виявився настільки радикальним, що викликав хвилю неоднозначних відгуків.

При цьому Джеррі Макговерн був одним із найдосвідченіших дизайнерів у британській автоіндустрії. Саме він створив новий Defender, Range Rover Evoque, сучасну лінійку Range Rover та мав значний вплив на оновлення Jaguar, що мало на меті перевести бренд у дорожчий сегмент і зробити його конкурентом Bentley. Однак концепт Type 00 показав, що нова естетика Jaguar кардинально відходить від традиційної британської стриманості - і це, ймовірно, стало частиною внутрішньої напруги в компанії.

Дебютований у Майамі під час Miami Art Week Jaguar Type 00 подається як не просто концепт, а «мистецький об'єкт», що сигналізує про абсолютно нову дизайнерську мову бренду - Exuberant Modernism. І це відчутно з першого погляду. Довгий капот переходить у стрімкий фасбек, передня частина виконана майже «оголеною»: лише дві ультратонкі світлодіодні лінії згори й ще дві нижче, між якими - прямокутна решітка, інтегрована у площину кузова. Боковини виконані масивно і майже монолітно, з вертикальними панелями позаду передніх колісних арок, що нагадують силуети сучасних Range Rover. На місці традиційних дзеркал встановлені камери, інтегровані у масивні бронзові вставки. На задній частині - експериментальний «пантографічний» люк (pantograph tailgate) замість звичайного вікна, а вся корма оформлена у вигляді широкої решітки зі смугою повноширинних ліхтарів. Двері - «крила метелика», що підсилює футуристичність силуету.

Інтер'єр концепту ще сміливіший. Плоскі передні сидіння розділені центральною «бронзовою хребтиною», а замість традиційних матеріалів використано навіть камінь - травертин - як конструктивний елемент сидінь і тунелю. Видимих приладів немає: два великі екрани підіймаються з торпедо лише тоді, коли це необхідно. Jaguar наголошує, що нова філософія дизайну повинна створювати «емоційну магію», а не просто функціональність.

Проте технічні подробиці компанія тримає в секреті. Відомо лише, що Type 00 побудований на абсолютно новій платформі JEA - першій повністю електричній архітектурі Jaguar, яка розроблена «з нуля» для моделей преміум-класу. Майбутні серійні Jaguar на цій платформі орієнтуються на запас ходу близько 430 миль (приблизно 690 км за EPA) та можливість повернення до 320 км пробігу всього за 15 хвилин швидкісної зарядки. Перший серійний автомобіль, створений на основі Type 00, буде великим чотиридверним електричним GT і дебютує не раніше кінця 2025 року. Перші прототипи вже тестуються, але важке камуфлювання не дозволяє оцінити, наскільки близькими вони будуть до концепту.

Колишній CEO JLR Адріан Марделл, коментуючи стратегію, заявив, що бренд прагне відродити «магію Jaguar», притаманну моделям на кшталт легендарного E-Type - автомобіля, що колись вразив світ своєю сміливою скульптурністю. Та чи сприймуть покупці «новий Jaguar», який кардинально відходить від минулого - питання відкрите.


Источник: Motor1.com
Фото: Jaguar
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024