
Енергокомітет Верховної Ради пропонує відтермінувати з 1 січня до 1 липня 2026 року штрафи за недотримання норми вмісту не менше 5% біоетанолу в бензинах автомобільних, а також підняти вимоги до вмісту біоетанолу до не менше 7%.
Відповідну правку запропоновано до проєкту закону про вдосконалення механізму «зелених» аукціонів (№13219), прийнятого в першому читанні в серпні 2025 року.
«Ми штрафи відтерміновуємо з 1 січня, щоб пів року знову не було штрафів за невикористання біотеналону в бензинах. З 1 липня штрафи повертаються і вміст біоетанолу має бути не менше 7%», - прокоментував голова енергокомітету Андрій Герус.
Він зазначив, що учасникам паливного ринку буде легше імпортувати ресурс з Європи, оскільки там виробляють більше пального з вищим, ніж 5%, вмістом біоетанолу.
Як повідомлялося, Верховна Рада відтермінувала до 1 січня 2026 року накладення штрафів на виробників, імпортерів та продавців пального за порушення норми додавання не менше 5% біоетанолу у бензини автомобільні. Згідно з чинною редакцією закону «Про альтернативні види палива», мережі роздрібної торгівлі пальним мали б сплачувати штраф у розмірі семи прожиткових мінімумів за кожні 1000 літрів бензину з порушенням вмісту біоетанолу.
Для виробників, імпортерів та оптових торгівців передбачено санкції в шість прожиткових мінімумів, а також додаткові штрафи за несвоєчасне подання звітності.
Обов'язкове додавання до бензинів з октановим числом менше 98 з 1 травня 20205 року передбачено законом №3769-IX від 4 червня 2024 року (за винятком пального для потреб Міноборони, Держрезерву та для створення мінімальних запасів нафти і нафтопродуктів).
Метою його прийняття зазначалося створення умов для виробництва та продажу біотеналону в Україні через підвищення попиту з боку паливних компаній. Водночас, АЗС більше орієнтуються на імпорт бензину з біоетанолом, а не на підготовку його в межах країни, що, зокрема, пояснюється відсутністю умов для цього через військові ризики.