
Британська компанія Lotus, що вже кілька років належить китайському холдингу Geely, продовжує боротися за вихід на прибутковість, адже її продажі невпинно скорочуються. Попри значні інвестиції в електромобілі, компанія так і не змогла досягти цільових показників на преміальному ринку, де сповільнення попиту на дорогі EV стало відчутною проблемою. На цьому тлі Lotus ухвалила стратегічне рішення переглянути свій шлях і зробити ставку на нову лінійку високопродуктивних плагін-гібридних моделей, які мають забезпечити перехід до ширшої аудиторії та зменшити залежність від повністю електричного сегмента.
За словами генерального директора Group Lotus Фена Цинфена, першою моделлю з нової гібридної лінійки стане версія кросовера Eletre, який сьогодні представлений виключно як електромобіль. Компанія підтвердила, що перший плагін-гібрид Lotus дебютує вже в січні, а продажі стартують у Китаї у першому кварталі 2026 року. Європейський ринок побачить новинку восени того ж року. Гібридний Eletre отримає силову установку з максимальною сумарною віддачею на рівні 912-925 к.с., залежно від конфігурації. Платформа EPA, на якій побудовано Eletre, справді спочатку не була розрахована на бензиновий двигун, але, оскільки вона є модифікацією розробленої Geely архітектури SEA, інтеграція ДВЗ не створила принципових технічних труднощів.
Lotus підкреслює, що майбутній Eletre PHEV матиме 900-вольтову електричну систему - одну з найпотужніших серед серійних гібридів. За словами Цинфена, нова технологія, яку в компанії називають Hyper Hybrid, дозволить забезпечити швидкість заряджання, «дуже близьку до заміни батареї». ДВЗ у системі виконуватиме не лише роль силового елемента, але й працюватиме як генератор, підзаряджаючи батарею під час руху. Хоча подробиці про сам двигун поки не розкриваються, Autocar припускає, що йдеться про потужний турбований чотирициліндровий мотор.
Поворот Lotus у бік гібридів став вимушеним рішенням після того, як попит на електромобілі преміум-класу почав різко знижуватися. Компанія була змушена відмовитися від колишнього плану повної електрифікації до 2028 року. Цинфен прямо заявив, що гібриди допоможуть бренду вийти на ринки з повільним переходом до EV - зокрема в Італії, Іспанії, Саудівській Аравії та низці інших регіонів. Крім того, перехід до гібридної архітектури дозволить уникнути підвищених мит ЄС на китайські електромобілі, що також стало важливою частиною рішення.
Паралельно Lotus планує ще дві гібридні моделі. Однією з них має стати гібридний варіант ліфтбека Emeya, який базується на тій же платформі, що і Eletre. Третьою моделлю стане компактніший кросовер, відомий під робочою назвою Vision X, запуск якого очікується у 2027 році. Це підтверджує, що гібридний курс Lotus - не разова акція, а повноцінна зміна стратегії бренду.
Фінансовий звіт за перші дев'ять місяців року показав глибоку кризу: операційний збиток компанії досяг 357 мільйонів доларів, тоді як поставки автомобілів дилерам упали на 40%, до 4612 одиниць. Значною мірою на це вплинули американські мита, що знизили конкурентоспроможність Eletre. У Великій Британії, попри дуже сильну історичну позицію бренду, продажі впали на 27%, до 1222 машин, після різкого зниження попиту на найуспішніші моделі - електричний Eletre та спортивний Emira.
Фінансовий директор Lotus Дасю Ван під час звітного дзвінка зазначив, що саме лінійка гібридів повинна стати інструментом повернення компанії до зростання і, зрештою, до прибутковості.
На тлі реструктуризації Lotus оголосив також про перенесення свого європейського штаб-квартирного офісу з Нідерландів до Великої Британії. Це рішення стало частиною глобальної програми скорочення витрат та одночасно підсилює зв'язок компанії з її історичною батьківщиною, що, за словами Цинфена, дозволить «переосмислити бренд та зміцнити його вплив у Європі та за її межами».