
У Китаї з'явилися перші підтвердження того, що Zeekr готує до дебюту новий великий гібридний кросовер під назвою Zeekr 8X. Модель уже потрапила в об'єктиви фотошпигунів, і ці знімки відкривають значно більше, ніж просто загальний силует. Новинка позиціонуватиметься як шестимісний флагман бренду та стане одним з найбільш технологічних і складних автомобілів Zeekr, створених для внутрішнього ринку. Прем'єра моделі очікується не пізніше четвертого кварталу наступного року, а вся технічна інформація, яка з'явилася останніми днями, дозволяє судити про масштаб проекту.
Основою для нового Zeekr 8X стане гібридна архітектура SEA-S, що включає повноцінну 900-вольтову силову електросистему. Це важливо, оскільки саме висока напруга дозволяє забезпечити значно швидше заряджання, скорочення втрат енергії та підвищення ефективності всієї гібридної установки. За попередніми даними, силовий комплекс буде побудований навколо 2,0-літрового турбодвигуна та двох електромоторів, що працюватимуть на повний привод. Сукупна потужність досягатиме 544 к.с., а піковий крутний момент становитиме близько 700 Нм. За таких характеристик кросовер зможе прискорюватися до 100 км/год за 4,9 секунди - і це при тому, що він більший за Zeekr 001 і позиціонується в сегменті моделей на кшталт Li Auto L8 або Aito M8, які стануть його прямими конкурентами.
Окремої уваги заслуговує високовольтна частина платформи, адже вона визначає потенціал новинки за запасом ходу. Згідно з інформацією китайських інсайдерів, Zeekr 8X отримає батареї ємністю 55 кВт-год та 70 кВт-год. Старша батарея - типу ternary-lithium із підтримкою заряджання 6С - забезпечуватиме понад 400 км чисто електричного пробігу за циклом CLTC. У комбінованому режимі, із повним баком і повністю зарядженим акумулятором, загальний запас ходу перевищуватиме 1200 км. Такі показники ставлять Zeekr 8X серед найбільш далекобійних гібридних кросоверів на китайському ринку. Водночас завдяки оптимізованій ПГУ середня витрата пального очікується на рівні приблизно 5,1 л на 100 км, що є конкурентним результатом для автомобіля таких розмірів.
Архітектура 800-900 В також включає можливість надшвидкого заряджання. За даними джерел, заряду з 10% до 80% можна буде досягнути приблизно за 15 хвилин. Крім того, всього п'яти хвилин підключення до швидкісної зарядки вистачить, щоб додати близько 200 км пробігу. У системі також передбачена можливість живлення зовнішніх пристроїв V2L, що підкреслює прагнення компанії зробити автомобіль максимально універсальним у побутових та подорожніх сценаріях.
Інтер'єр Zeekr 8X, судячи з витоків, матиме виразний преміальний характер. Модель отримає конфігурацію сидінь 2+2+2, а обидва передні крісла - шкіряні, виготовлені з високоякісної Nappa - оснащуватимуться вентиляцією, підігрівом та масажем. Задній ряд стане окремою зоною комфорту. Другий ряд виконано у вигляді незалежних «авіаційних» крісел з подовженою зоною відпочинку, опорою для ніг, можливістю відхилення спинки до 121 градуса та власною системою клімат-контролю. За документами з витоку, простір для ніг третього ряду досягає 652 мм - більше, ніж у деяких моделей з того ж сегмента. Якщо скласти всі задні ряди, об'єм багажника може сягнути близько 1980 літрів, створюючи можливість перетворити авто майже на «будинок на колесах».
Медіасистема також виконана на рівні сучасних топових моделей. Центральна консоль отримає великий 14,6-дюймовий екран зі своєрідною «парою жестів» - коли пасажир може перегортати або пересувати картки помахом руки. Панель приладів буде повністю цифровою з діагоналлю 8,8 дюйма. За автономні функції відповідатимуть одразу два високопродуктивні чипи, що розділяють обробку мультимедійного та автопілотного функціоналу. Пакет розширеної автономності міститиме лідар, численні камери, радари та ультразвукові сенсори. Система обіцяє безкартовий міський NOA, магістральну навігацію, функції об'їзду перешкод G-AES, а також повноцінний комплекс автоматичного паркування.
Усі описані рішення свідчать, що Zeekr 8X - це не черговий гібридний кросовер, а флагманське технологічне шоу, яким компанія прагне підняти стандарти сегмента. За попередніми оцінками, ціна моделі становитиме від 300 до 450 тис. юанів, що у перерахунку складає приблизно від 41 600 до 62 400 доларів США. При цьому основний акцент у продажах передбачається саме на комплектацію близько 350 тис. юанів, що приблизно дорівнює 48 400 доларам.