
У жовтні 2025 року середній вік легкових автомобілів на внутрішньому ринку України сягнув позначки 16,4 року. Це дещо більше, ніж було у вересні (16,0 р.) й вказує на активізацію продажів у найбільш бюджетних і вікових сегментах.
Регіональний зріз, як і раніше, демонструє величезну нерівномірність автопарку. Наймолодші автомобілі традиційно зосереджені у місті Києві (11,2 року), де вища купівельна спроможність стимулює продаж нових та майже нових авто. Тут різниця з національним показником складає понад п'ять років.
Слідом за столицею йдуть прикордонні регіони - Львівська (14,5 року) та Закарпатська (14,6 року) області. Фактор близькості до кордону та логістичних потоків, якими надходить більшість вживаних машин з Європи (середній вік яких близько 8,4 року), робить пропозицію на вторинці тут значно свіжішою.
Помірно «свіжий» автопарк зафіксовано у Дніпропетровській та Київській областях (по 15,5 року), що відповідає національному середньому показнику минулого місяця.
Найстаріший автопарк, як і раніше, зафіксовано у регіонах, де економіка та безпека залишаються найбільшими викликами. Антирекордсменами є Донецька (19,4 року) та Херсонська (19,0 року) області.
Ці показники, які наближаються до двох десятиліть, прямо відображають низький рівень відновлення та оновлення автопарку на територіях, що постраждали від бойових дій. Також до категорії найстаріших входять Сумська (17,2 року) та Черкаська (17,0 року) області.
Сумарний середній вік легкових автомобілів, перепроданих на внутрішньому ринку України у жовтні, склав 16,4 року. Стрибок показника старіння на 0,4 року порівняно з вереснем свідчить про те, що минулого місяця суттєво активізувався продаж найстарішого та найбюджетнішого сегмента вторинки.
Цікавим індикатором є статистика продажів через державний сервіс Дія. Автомобілі, продані повністю в цифровому форматі, були навіть старішими за загальний середній показник - 16,8 року. Це підтверджує, що спрощення бюрократії торкнулося не лише нових, а й найстаріших машин, і власники активно використовують цифрові інструменти для легалізації та переоформлення вікового транспорту.
Істотні регіональні відмінності - відносно молодший ринок у Києві та західних областях проти значно старішого на півдні та сході - прямо відображають регіональну купівельну спроможність та логістичні потоки. Для порівняння, середній вік автомобілів у країнах ЄС становить близько 12 років, що підкреслює структурну відмінність українського ринку та його значну залежність від бюджетного сегмента.