У Китаї Mercedes-Benz G63 за 365 000 доларів продали перефарбованим

17:00 26.11.2025
У Китаї Mercedes-Benz G63 за 365 000 доларів продали перефарбованим

Скандальна історія навколо нового Mercedes-Benz G63 розгорнулася в Китаї після того, як покупчиня на прізвище Лі заявила, що виявила сліди перефарбування та заміни елементів одразу після отримання автомобіля наприкінці липня. Позашляховик вартістю майже 365 000 доларів був куплений у дилерському центрі Shenyang Lixingxing 4S, і вже на етапі оформлення акта приймання-передачі жінка звернула увагу на нетипові дефекти.

За її словами, 28 липня вона повністю розрахувалася за новий Mercedes-Benz G63, а при підписанні документів 2 серпня побачила на правому крилі сліди фарбування, а також невідповідність деяких внутрішніх деталей оригінальним. Панянка Лі одразу звернулася до співробітників дилерського центру, але там відповіли, що автомобіль «повністю відповідає стандартам нового» і може бути переданий клієнту без будь-яких сумнівів.

Покупчиня не погодилася і запросила незалежну експертизу, однак дилер відмовився транспортувати автомобіль на перевірку. Більше того, 4S-центр, як повідомляє китайське джерело, не лише відмовив у технічній експертизі, а й анулював рахунок-фактуру - так звану «червону квитанцію», за якою документ визнається недійсним. Фактично це виглядало як одностороння спроба нівелювати купівлю.

Пізніше дилер спробував самостійно розірвати договір купівлі-продажу. Спочатку представники 4S-центру запропонували покупчині повернути подвійний розмір початкового внеску - 22 400 доларів. За логікою дилера, це мало би компенсувати незручності, але така пропозиція була оголошена «попередньою» та вимагала проходження внутрішніх процедур у компанії. Згодом дилер різко змінив позицію й заявив, що може компенсувати лише 11 200 доларів, мотивуючи це тим, що саме ця сума є «реальною компенсацією згідно з договором». На практиці ж це означало відступ від попередньої домовленості.

Зі свого боку, представники дилерського центру в серпні передавали у медіа зовсім іншу позицію: вони підтвердили, що після консультацій із виробником дійсно виявили «сумнівні моменти» щодо стану автомобіля. Водночас дилер стверджував, що хотів надати покупчині інший Mercedes-Benz G63 з аналогічним пакетом додаткового обладнання, оскільки саме її машина мала встановлені доплати за індивідуальні опції. Проблема полягала в тому, що на той момент по всій країні не було жодного вільного автомобіля в такій же конфігурації. У підсумку дилер вирішив послатися на пункт договору й розірвати угоду з поверненням подвійного завдатку - суми, що еквівалентна приблизно 8 000 доларів у національній валюті Китаю.

Жінка ж цієї версії не прийняла, оскільки вважає, що дилер спочатку погодився компенсувати 16 000 юанів (подвійний завдаток), а потім несправедливо зменшив суму удвічі. Також покупчиня наполягає, що має право забрати автомобіль, але дилер стверджує, що передати машину неможливо, оскільки «вона не відповідає умовам для подальшої експлуатації та продажу».

Юристи, коментуючи подію, однозначно зазначили, що дилер не має права односторонньо розривати договір, якщо сторони не погодили це письмово. Дії 4S-центру - повернення коштів, анулювання рахунку та спроба заблокувати передачу авто - вважаються односторонніми та юридично не мають сили щодо покупця. Правники також наголошують: якщо буде доведено, що автомобіль із пробігом або з пошкодженнями був проданий під виглядом нового, то дилер може бути звинувачений у споживчому шахрайстві. У такому випадку закон зобов'язує продавця компенсувати збитки за схемою «повернення коштів плюс утричі більше суми» - саме цього, за словами аналітиків, дилер і намагається уникнути, коли поспішає розірвати контракт за власними умовами.

Оскільки всі документи на автомобіль уже були оформлені, а угода фактично перебувала на етапі завершення, спроби дилера «відмотати процес назад» експерти назвали юридично вразливими. За версією фахівців, продавець прагне уникнути потенційної відповідальності за продаж авто зі слідами ремонту, які не були задекларовані перед покупцем, що може трактуватися як введення в оману.

Ситуація наразі не вирішена: Mercedes-Benz і дилерський центр, за даними китайських ЗМІ, досі не надали офіційного коментаря щодо інциденту, хоча минуло вже кілька місяців після виникнення конфлікту. Тим часом історія набирає розголосу в соцмережах і китайських авто-спільнотах, які активно обговорюють, чи має право дилер продавати авто зі слідами ремонту як нове та які наслідки чекають на представництво у разі підтвердження порушень.


Источник: MyDrivers
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024