
KIA несподівано оголосила про перенесення запуску на ринку США найпотужнішої версії свого електричного флагмана - кросовера EV9 GT - на невизначений термін. Модель, яку компанія ще торік урочисто презентувала на автосалоні в Лос-Анджелесі, мала з'явитися у продажу в другій половині 2025 року й стати одним із найдинамічніших та найдорожчих електрокарів бренду. Проте через зміну ринкової ситуації виробник ухвалив рішення поставити проєкт «на паузу» без конкретних прогнозів щодо нового графіка.
У коментарі для Car & Driver представники KIA прямо заявили, що EV9 GT «відкладений до подальшого повідомлення» через «змінені ринкові умови». Формулювання надзвичайно стримане, однак профільні аналітики припускають, що американський старт моделі можуть взагалі скасувати. Подібне вже траплялося з низкою інших електромобілів: наприклад, Ram повністю припинив роботу над пікапом 1500 REV, а Volkswagen відмовився від планів продавати ID.7 у США.
Причини таких рішень стають зрозумілими, якщо поглянути на статистику продажів. Після того як у США скасували податкові пільги на електромобілі, попит на EV9 помітно впав. У листопаді дилери змогли реалізувати лише 666 автомобілів проти 1 941 проданого в жовтні 2024 року. Для моделі, яка мала стати обличчям електричної стратегії KIA на американському ринку, це стало дуже тривожним сигналом.
Окремим фактором могло стати й те, що EV9 GT стала б однією з найдорожчих моделей у всій історії бренду. Точної ціни у США так і не оголосили, але з огляду на те, що версія GT-Line вже стартує від $71 900, «заряджений» GT без проблем перетнув би позначку $76 000 або навіть вийшов би ще вище. Це поставило б його у цінову категорію, де конкуренція з преміальними брендами стає набагато жорсткішою.
Технічна частина EV9 GT справді могла вразити навіть на фоні інших електричних «гарячих» моделей. Двомоторна силова установка з повним приводом видавала орієнтовно 501 к.с. та дозволяла розганятися до 60 миль на годину (96 км/год) за 4,3 секунди. Для великого шестимісного електросуву такі характеристики виглядають особливо переконливо. Крім того, виробник готував для GT електронно керовану підвіску, потужніші передні гальма, електронне блокування диференціала, віртуальний режим перемикання передач та оригінальні зовнішні акценти, які мали підкреслити статус топової модифікації. Версія також отримала б порт зарядки стандарту NACS, який стає домінуючим на північноамериканському ринку.
Проте EV9 GT - не єдиний електромобіль KIA, що потрапив під хвилю перегляду планів. Разом із ним компанія перенесла й старт електроседана EV4, також «до подальшого повідомлення». Офіційне пояснення ідентичне: зміни ринкових умов, падіння попиту та загальне охолодження споживацького інтересу до електрокарів у США.