
Німецькі інженери представили новий процес лиття алюмінієвих автомобільних дисків, який обіцяє скоротити споживання енергії вдвічі та суттєво зменшити витрати сировини без втрати якості.
Процес, званий литтям під тиском Turbu, був розроблений інжиніринговою компанією Entec-Stracon за підтримки Німецького федерального фонду охорони навколишнього середовища (DBU).
Цей метод використовує тиск і дає змогу формувати легкі литі диски всього за 0,05 секунди. За словами дослідників, він перевершує традиційне лиття під низьким тиском як за ефективністю, так і за міцністю.
«Литі диски для автомобілів тепер стануть значно легшими, міцнішими та довговічнішими», - заявив Ральф Букс, генеральний директор та інженер Entec-Stracon.
Бакс наголосив, що новий метод дає суттєві екологічні переваги, оскільки як сировину для дисків використовують перероблений матеріал. Метод скорочує його витрату на 25% і забезпечує значну економію коштів.
«Цей процес скорочує споживання енергії вдвічі», - пояснив Букс. - «З нашим процесом нам потрібно всього 57 кіловат-годин на колесо замість звичайних 114».
Одна ливарна машина може виробляти понад 150 000 коліс на рік.
«Це означає економію близько дев'яти гігават-годин електроенергії на рік», - зазначив Букс.
Він додав, що це відповідає річному споживанню електроенергії більш ніж 2200 домогосподарствами з чотирьох осіб.
Ба більше, технологія дає змогу уникнути використання енергії, отриманої з викопних видів палива.
Команда протестувала свої легкосплавні диски різних конструкцій на випробувальних стендах і в реальних умовах експлуатації. Тепер BMW і Mercedes-Benz готуються оснастити свої автомобілі цими дисками.