
У Великій Британії зростає кількість крадіжок вантажів за новою схемою: злочинні групи викуповують транспортні компанії, а потім під офіційним прикриттям цих фірм беруть замовлення на перевезення товарів і зникають разом з цінним вантажем.
За даними Національної розвідувальної служби поліції щодо злочинів, пов'язаних із транспортними засобами, нова схема шахрайства спрямована проти перевізників з гарною діловою репутацією.
Як пише BBC, злочинці все частіше використовують не тільки фіктивні транспортні компанії, але й викуплені у порядних власників транспортно-логістичні підприємства з гарною репутацією.
BBC провела власне журналістське дослідження й дізналася, що кілька компаній були куплені на померлих людей, після чого взяті на перевезення партії товарів на десятки тисяч фунтів стерлінгів зникли без сліду.
Злочинні групи у Великій Британії навмисно скуповують або захоплюють транспортні компанії, щоб під виглядом легітимного перевізника отримувати повні вантажі та зникати з ними.
BBC виявила кілька фактів такої купівлі. Зокрема, одна придбана компанія з гарною репутацією була зареєстрована на померлого й почала офіційно брати замовлення на перевезення вантажів.
І це не поодинокий випадок. Зазвичай після придбання компаній через Companies House злочинці використовували ці підприємства їх як інструмент для викрадення партій товарів на десятки тисяч фунтів стерлінгів.
Анонімна компанія з Мідлендсу втратила вантажівку із продукцією на суму 75 000 фунтів стерлінгів. У конвертації це буде приблизно 4 141 700 гривень.
При цьому замовник зазначає, що перевізник Zus Transport мав ідеальні документи - страхування, ліцензії, дані у реєстрі.
Після завантаження:
«Неймовірно, що банда може так відкрито обманювати транспортні компанії», - власник вантажу шокований, він не міг і подумати, що втрапить у таку халепу.
BBC виявила, що поглинання були профінансовані банківськими переказами від компанії, що належить румунському водієві вантажівки на ім'я Іонут Калін. Той помер у листопаді 2024 року, про що журналістам підтвердили румунські чиновники.
Банківські операції на купівлю сталися через кілька місяців після того, як поховали покійника. Рахункові реквізити померлого використовувалися для купівлі британських транспортних компаній.
Прізвище Каліна також було використано для реєстрації принаймні трьох з них у Реєстрі, у т.ч. й згадана вище Zus Transport.
Учасники розслідування пов'язують діяльність невідомої злочинної групи із румуном Беньяміном Мустатою. Він купував компанії та фігурував у продажі дорогих авто в Ковентрі після викрадених партій.
Той заперечує свою причетність до кримінальних оборудок, стверджуючи, що інші використали його компанію.
За даними Нацради начальників поліції, збитки від крадіжок вантажу у 2024 році становили 111 млн фунтів стерлінгів. У конвертації це буде понад 6 млрд грн, якщо точніше, то 6 129 751 890 грн.
Практично, це майже у двічі більше позаторішнього. Статистика за 2023 рік показує суму таких злочинів на рівні 68 млн фунтів стерлінгів, тобто на понад 3 млрд грн (3 755 163 320 грн).
Методи крадіїв стають професійнішими:
Банди найчастіше полюють на одяг, алкоголь, електроніку та іншу дрібну дорогу продукцію.
Навіть одна крадіжка може стати критичною. Представники ринку попереджають: у логістиці маржа невелика, тому втрата одного вантажу може буквально знищити бізнес.
Крім грошей, постраждалі стикаються з:
В Асоціації RHA заявляють, що сектор «під атакою», а компанії стикаються з «високоорганізованими мережами».
Для боротьби з такими проявами злочинності уряд Великої Британії планує створити спеціальний підрозділ у рамках поліцейської команди «Опал».
Заступниця начальника поліції, перший керівник відділу вантажних злочинів NPCC Джейн Меїр, заявила, що новий підрозділ поліцейської розвідки Opal, який боротиметься з організованою корисливою злочинністю, почне займатися цим питанням наступного року.