Toyota продає гібриди швидше, ніж встигає їх виготовити

23:41 08.11.2025
Toyota продає гібриди швидше, ніж встигає їх виготовити

Компанія Toyota зараз стикається з ситуацією, коли автомобілі продаються швидше, ніж їх встигають випускати з конвеєрів. Попит на гібридні моделі продовжує збільшуватися, і сам виробник визнає, що наразі «ледве покриває попит». Після оприлюднення звіту за другий фінансовий квартал Toyota скоригувала свої прогнози в бік збільшення, підвищивши очікувані обсяги продажів і прибутків на поточний фінансовий рік.

За першу половину фінансового року японський виробник реалізував рекордні 5,27 мільйона автомобілів. Це приблизно на 5% більше, ніж за аналогічний період попереднього року. У ці показники входять і продажі бренду Lexus, який і надалі лишається важливою складовою загального комерційного результату. Toyota відзначає, що основне зростання пояснюється «сильним попитом з боку клієнтів по всьому світу», передусім у Японії та Північній Америці.

Ключовим фактором зростання продажів стали саме гібридні моделі. У першій половині фінансового 2026 року Toyota продала 2,27 мільйона гібридів. Якщо врахувати разом електромобілі на батареях, плагін-гібриди та моделі на водневих паливних елементах, то частка «електрифікованих» автомобілів у загальному обсязі продажів компанії становить 47%. Тобто майже половина всіх проданих автомобілів Toyota зараз має певну електрифіковану технологію приводу.

Наразі основним рушієм зростання лишається Toyota RAV4, який уже кілька років поспіль утримує статус найпопулярнішої моделі компанії на глобальному рівні. Нове покоління RAV4 стало першим, що отримало програмно-орієнтовану платформу Arene, яка дозволяє глибше оновлювати функціонал автомобіля через програмні зміни та розширювати можливості електронних систем під час експлуатації.

Водночас компанія не оминула впливу зовнішніх економічних умов. Як і інші автовиробники, Toyota зіткнулася з додатковими фінансовими витратами внаслідок імпортних тарифів у США. За оцінками компанії, 15-відсоткове мито може коштувати їй приблизно 1,45 трильйона єн за фінансовий рік (еквівалентно близько 9,4 мільярда доларів США). Проте Toyota очікує пом'якшення цього впливу за рахунок заходів із підвищення ефективності виробництва та оптимізації витрат. Саме тому прогноз операційного прибутку на фінансовий рік, що закінчується 31 березня 2026 року, компанія підняла до 3,4 трильйона єн, тобто орієнтовно 22 мільярди доларів США. Це більше за попередній прогноз, однак усе ще на 28% менше, ніж у попередньому фінансовому році, коли Toyota отримала один із найвищих прибутків у своїй історії.

На прес-конференції фінансовий директор компанії Кента Кон наголосив, що попит залишається стабільно високим і Toyota «ледве встигає задовольняти потреби ринку». Він окремо зазначив, що компанія з обережним оптимізмом оцінює ситуацію в продажах, і очікує, що найближчим часом збережеться «здорове та стійке зростання».

Водночас у сегменті електромобілів на батареях Toyota все ще поступається конкурентам. Продажі сімейства bZ залишаються набагато нижчими, ніж очікувалося. За дев'ять місяців року в США було продано лише трохи більше 12 тисяч електромобілів bZ, що навіть менше, ніж за аналогічний період минулого року. Компанія пов'язує це з переходом на нову платформу, а також з очікуваним виходом оновлених моделей, включно з модернізованою лінійкою 2026 року. Toyota розраховує, що презентація нових електромобілів під брендами Toyota та Lexus, а також розширення лінійки гібридів і плагін-гібридів дозволять компенсувати відставання в сегменті BEV і поступово зміцнити позиції на ринку.

Разом із тим, Toyota вже оголосила, що в рамках групи буде сформовано п'ять окремих продуктових напрямів, кожен з яких відповідатиме за власну філософію розвитку моделі та свій сегмент покупців. За задумом компанії, це дасть можливість більш адресно працювати з різними типами клієнтів і пропонувати ширший вибір автомобілів із різними технологічними підходами - від традиційних гібридів до повністю електричних моделей нового покоління.


Источник: Electrek
Фото: Toyota
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024