Електричний Porsche Cayenne розкрив секрети інноваційної високовольтної системи

23:02 27.10.2025
Електричний Porsche Cayenne розкрив секрети інноваційної високовольтної системи

Компанія Porsche продовжує розкривати деталі свого нового електричного флагмана - Cayenne Electric, який має офіційно дебютувати вже найближчими тижнями. Виробник детально представив головний компонент автомобіля - високовольтну тягову батарею, що поєднує інноваційні рішення у сфері енергоефективності, терморегуляції та швидкісного заряджання. Під час закритих випробувань у США електричний Cayenne продемонстрував видатну ефективність: передсерійні прототипи пройшли понад 563 кілометри без підзарядки зі сталою швидкістю 113 км/год, підтвердивши заявлені характеристики у реальних умовах.

Новий Porsche Cayenne Electric побудований на еволюційній версії платформи PPE (Premium Platform Electric), яку компанія Porsche розробила спільно з Audi. Саме ця архітектура вже використовується в Macan Electric, однак для Cayenne вона була доопрацьована - особливу увагу приділено оптимізації ваги, підвищенню жорсткості кузова та покращенню енергоефективності. Завдяки 800-вольтовій системі модель забезпечує високу потужність зарядки, ефективне розподілення енергії та мінімальні втрати при навантаженнях.

В основі електричного кросовера лежить високовольтна батарея ємністю 113 кВт-год, інтегрована безпосередньо у силову структуру кузова. Така конструкція не лише економить простір, а й підвищує загальну жорсткість кузова та знижує центр ваги, що позитивно впливає на керованість і динаміку - традиційно сильні сторони автомобілів Porsche. За рахунок оновленої архітектури вдалося поліпшити співвідношення об'єму осередків до корпусу батареї на 12% порівняно з попереднім поколінням, що використовується у Taycan.

У складі батареї - шість змінних модулів із 192 великими осередками типу pouch, кожен з яких має графіт-кремнієвий анод і нікель-марганець-кобальт-алюмінієвий катод (NMCA). Така хімія забезпечує високу щільність енергії, швидкість заряджання та стабільність у тривалих поїздках. Вміст нікелю у складі катода сягає 86%, що підвищує енергоємність, а кремній у структурі анода прискорює зарядження. Додатковий алюміній підвищує міцність осередків і стійкість до температурних навантажень. У результаті енергощільність батареї Cayenne Electric на 7% вища, ніж у поточного Taycan, а ефективність заряджання також зросла.

Одним із ключових технологічних рішень стала подвійна система охолодження, яка контролює температуру батареї одночасно зверху та знизу. Це дозволяє підтримувати ідеальний температурний баланс незалежно від клімату, режиму руху чи потужності заряджання. Потужність охолоджувальної системи еквівалентна роботі приблизно сотні великих побутових холодильників, при цьому нові енергоефективні вентилятори споживають на 15% менше енергії, ніж попередні.

Ще одним інноваційним елементом став алгоритм Predictive Thermal Management - система прогнозного термоконтролю, яка постійно аналізує температуру батареї, профіль маршруту, трафік, стиль їзди та навіть уподобання водія. Вона заздалегідь готує акумулятор до зарядки, визначаючи, коли необхідно охолоджувати або підігрівати елементи для досягнення максимальної ефективності. Такий підхід дозволяє зменшити час зарядки, стабілізувати витрату енергії та точніше прогнозувати запас ходу.

Максимальна потужність заряджання нового Cayenne Electric становить до 400 кВт при використанні відповідних високопотужних терміналів. Це означає, що заряд від 10% до 80% можна отримати менш ніж за 16 хвилин, а за 10 хвилин поповнити запас ходу на понад 300 км. Водночас система зберігає стабільно високу швидкість зарядки (від 350 до 400 кВт) у широкому діапазоні рівня заряду - приблизно до 50%. Для станцій із напругою 400 В передбачено режим ефективного заряджання потужністю до 200 кВт без необхідності використання додаткового бустера.

Cayenne Electric також підтримує індукційну бездротову зарядку потужністю 11 кВт, що працює з ККД до 90%. Для цього автомобіль самостійно визначає індукційний майданчик і автоматично знижує кліренс, щоб оптимізувати позицію над катушкою. Це рішення стане зручним для власників, які віддають перевагу щоденній зарядці вдома без підключення кабелів.

За офіційними даними, запас ходу перевищує 600 км за циклом WLTP, що робить Cayenne Electric не лише потужним, а й придатним для щоденного використання та далеких подорожей. Як зазначив заступник голови правління Porsche доктор Міхаель Штайнер, «новий Cayenne Electric демонструє, як інженери Porsche переосмислюють електромобільність - ефективну, потужну й водночас емоційну».


Источник: Porsche
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024