
Гібридні автомобілі із заряджанням від мережі, які часто позиціонуються як «зелений» перехідний варіант між двигунами внутрішнього згоряння та електрокарами, можуть бути значно менш екологічними у реальному використанні. На це вказує нове масштабне дослідження, проведене організацією Transport & Environment (T&E).
За результатами аналізу даних від 800 тисяч плагін-гібридів (PHEV), що щоденно експлуатуються в Європі, реальні викиди CO2 виявилися майже в п'ять разів вищими, ніж фіксується в офіційних лабораторних випробуваннях. У середньому виробники заявляють 28 г/км, тоді як вимірювання T&E демонструють 139 г/км, зазначає Carscoops.
PHEV розроблялися для того, щоб частину поїздок автомобіль долав на електротязі, а двигун внутрішнього згоряння вмикався лише на дальніх маршрутах. Однак в реальності:
У підсумку електрична частина системи працює значно менше, ніж передбачено регуляторним стандартом.
Для власників це означає збільшені витрати на пальне - T&E оцінює перевитрати приблизно у 500 євро на рік.
Для урядів і регуляторів проблема ще масштабніша: автовиробники уникнули мільярдних штрафів, враховуючи PHEV у своїх екологічних звітах із завищеним «коефіцієнтом корисності» - часткою часу, коли авто нібито рухається на електротязі.
Наразі ЄС поступово знижує цей коефіцієнт: з 80% до 34% у 2027-2028 роках. Однак T&E вважає, що й ці корекції недостатні - навіть тоді розрив між заявленими і реальними показниками залишиться на рівні 18%.
Організація пропонує переглянути підхід до сертифікації та регулювання PHEV, щоб їхня роль у скороченні викидів оцінювалася не в теорії, а на практиці. Інакше такі моделі можуть перетворитися на екологічну ілюзію, яка гальмує перехід до повної електрифікації.