
Toyota офіційно підтвердила завершення виробництва свого легендарного спорткара Supra - випуск моделі припиниться в березні 2026 року, а поточна версія стане останньою для цього покоління. Таким чином, п'яте покоління Supra, яке відновило славетне ім'я на світовому ринку після 21-річної перерви, добігає кінця.
У короткій офіційній заяві Toyota висловила вдячність своїм клієнтам: «Виробництво Supra буде завершено в березні 2026 року. Щиро дякуємо всім нашим покупцям за багаторічну підтримку. Нам прикро, що клієнти, які планували придбати Supra, дізналися про припинення виробництва саме зараз. За інформацією про альтернативні моделі просимо звертатися до місцевих дилерів Toyota».
Дебют п'ятого покоління Supra відбувся на автосалоні в Детройті у 2019 році, а вже до кінця того ж року модель з'явилася у продажу в США. Це стало великим поверненням культового спорткара, який не випускався понад два десятиліття. Вперше про його відродження Toyota натякнула ще на початку 2010-х, а у 2014 році показала концепт-кар FT-1, що фактично передвіщав появу нової Supra.
Поточне покоління Supra (індекс A90, пізніше A91) створювалося у співпраці з BMW. Обидві компанії розробляли автомобіль на спільній платформі, що також лягла в основу родстера BMW Z4. Вони мають спільні силові агрегати: спершу Supra оснащувалася лише 3,0-літровим рядним шестициліндровим турбодвигуном B58 потужністю 340 кінських сил, а з 2021 року до гами додали 2,0-літровий чотирициліндровий турбомотор B48. Обидва двигуни поєднувалися з восьмиступеневою автоматичною коробкою передач ZF, однак згодом для версії з «рядною шісткою» компанія запропонувала й шестиступеневу механіку, що зробило модель ближчою до спортивних традицій оригінальної Supra 90-х років.
У 2025 році Toyota випустила спеціальну прощальну серію - Supra Final Edition, яка підсумовує історію поточного покоління. Американська версія оснащена двигуном B58 потужністю 382 к.с. і 523 Нм крутного моменту, що дозволяє автомобілю розганятися до 100 км/год за 3,9 секунди. Вартість цієї модифікації в США становить $69 745. Водночас для японського та європейського ринків підготували ще потужнішу обмежену серію Supra Final Edition з модернізованим варіантом двигуна B58 - потужністю 429 к.с. і 569 Нм. Загалом для обох ринків буде виготовлено лише 300 екземплярів, тому ця серія має всі шанси стати колекційною.
Хоча для багатьох шанувальників новина про завершення виробництва стала розчаруванням, Toyota запевнила, що це не кінець історії Supra. Як зазначив Купер Еріксен, старший віцепрезидент із планування продуктів і стратегії Toyota Motor North America, компанія має намір створити Supra нового покоління, але поки що не визначилася, коли і в якому вигляді воно з'явиться. За його словами, «деяка пауза між поколіннями дійсно буде - питання лише в тому, наскільки довгою вона виявиться».
Це дає підстави сподіватися, що на зміну теперішній моделі прийде нова Supra - можливо, з гібридною або навіть повністю електричною силовою установкою, адже Toyota вже активно рухається в напрямку електрифікації своїх спортивних моделей.