
BMW отримала понад три тисячі замовлень на абсолютно новий електричний кросовер iX3 лише на внутрішньому ринку Німеччини, і це всього за шість тижнів після його офіційного дебюту. Такий попит став навіть більшим, ніж на традиційну версію BMW X3 із двигуном внутрішнього згоряння, що є показовим з огляду на те, наскільки швидко німецький ринок електромобілів переходить у фазу зрілості.
За даними видання Automobilwoche, виробник вже непокоїться, що може не впоратися з обсягом замовлень. Хоча завод у Дебрецені (Угорщина), побудований спеціально для випуску моделей на платформі Neue Klasse, має потужність 150 000 автомобілів на рік, аналітики вказують, що реальні потреби ринку можуть виявитися суттєво більшими. Саме тому концерн BMW вже розглядає можливість організації додаткових виробничих потужностей у Мексиці, аби забезпечити стабільні поставки як для Європи, так і потенційно для північноамериканського ринку. Поки що, однак, офіційно підтверджено лише європейське виробництво, а постачання до США очікуються пізніше - ближче до літа 2026 року.
Перші клієнти в Європі отримають свої iX3 навесні 2026 року. Сам автомобіль є ключовою моделлю в новій лінійці Neue Klasse, яка фактично знаменує перехід BMW до нового покоління електромобілів, з повністю оновленими силовими установками, акумуляторними блоками та електронікою. Німецький автовиробник називає iX3 своїм найтехнологічнішим електрокросовером на сьогодні.
На даний момент компанія офіційно представила лише одну версію - BMW iX3 50 xDrive, оснащену двома електродвигунами загальною потужністю 463 кінські сили та крутним моментом 475 фунт-футів. Цього достатньо, щоб автомобіль розганявся до 100 км/год за 4,9 секунди. При цьому iX3 залишається максимально ефективним у своєму класі - акумуляторна батарея ємністю 108 кВт-год забезпечує запас ходу до 805 км за циклом WLTP, що робить його електромобілем із найбільшим запасом ходу серед усіх моделей, представлених у Європі.
Окрім технічних характеристик, багато уваги привернув і дизайн нового BMW iX3. Його екстер'єр відзначається сміливими лініями та більш динамічними пропорціями у порівнянні з попередником, а салон став прикладом нового етапу еволюції стилю BMW. Особливої уваги заслуговує інноваційний панорамний дисплей, який охоплює простір перед водієм і пасажиром, розташовуючись безпосередньо під лобовим склом. Такий підхід не лише створює ефект занурення у цифрове середовище, а й забезпечує більш інтуїтивну взаємодію з інформаційною системою автомобіля.
Інтер'єр, за відгуками журналістів, які відвідали локальну презентацію в Румунії, виконаний із матеріалів вищої якості, ніж у деяких попередніх моделей BMW. Водночас компанія підкреслює, що всі автомобілі платформи Neue Klasse, включно з iX3, розроблялися з орієнтацією не лише на технології, але й на емоційність керування. Тестові прототипи вже помічали на італійських гірських дорогах, де електрокросовер демонстрував чудову стабільність і спортивну поведінку навіть з відключеними електронними системами допомоги водію, що підтверджує його спортивний характер.
Ціни для європейського ринку вже оголошено: у Німеччині стартова вартість BMW iX3 становить 68 900 євро (приблизно 80 300 доларів США), а повністю укомплектована версія може перевищити 80 000 євро (понад 93 000 доларів США). Американські ціни наразі не оприлюднено, але очікується, що вони починатимуться з позначки понад 60 000 доларів.