Stellantis інвестує 13 млрд доларів у виробництво в США

20:15 17.10.2025
Stellantis інвестує 13 млрд доларів у виробництво в США

Компанія Stellantis NV оголосила про безпрецедентний план інвестування у свій американський бізнес, який передбачає вкладення 13 мільярдів доларів США протягом наступних чотирьох років. Ця програма стане найбільшою в більш ніж 100-річній історії бренду та має на меті зміцнити позиції автовиробника на ключовому для нього ринку Сполучених Штатів. Проєкт покликаний не лише збільшити частку компанії на американському ринку, а й зменшити витрати, пов'язані з митними тарифами, які суттєво вплинули на прибутковість корпорації.

Як зазначається в офіційному пресрелізі Stellantis North America, інвестиційна програма охопить не лише модернізацію виробничих потужностей, а й розширення науково-дослідної діяльності, розробку нових моделей, розвиток постачальницької бази та створення нових робочих місць. За оцінками компанії, завдяки цим вкладам виробничі потужності зростуть приблизно на 50%, що дозволить суттєво збільшити обсяги виробництва автомобілів для внутрішнього ринку США.

Після оголошення новини акції Stellantis зросли більш ніж на 4% на біржі в Мілані - це стало найбільшим денним підйомом із 2 жовтня. Водночас із початку року папери компанії втратили близько третини своєї вартості, залишаючись найслабшими в індексі Stoxx 600 Automobiles & Parts.

Генеральний директор Stellantis Антоніо Філоза заявив, що головна мета цієї ініціативи - посилити американську присутність компанії та забезпечити зростання, спираючись на локальне виробництво.

«Ми хочемо зростати у США, виробляючи автомобілі в Америці. Ми поділяємо мету президента - повернути робочі місця до Сполучених Штатів, і саме це ми робимо», - наголосив він у коментарі для Bloomberg.

Новий план компанії тісно пов'язаний із політикою президента Дональда Трампа, який активно використовує тарифні важелі для стимулювання внутрішнього виробництва та зниження імпортної залежності. Аналогічні кроки вже робили інші великі виробники, зокрема General Motors, яка у червні оголосила про інвестиції у розмірі 4 мільярдів доларів, щоб наростити випуск автомобілів із ДВЗ у США та скоротити виробництво в Мексиці.

У межах своєї програми Stellantis планує створити понад 5 000 нових робочих місць на заводах у штатах Іллінойс, Огайо, Індіана та Мічиган. Компанія також прогнозує, що додаткові інвестиції стимулюватимуть постачальників відкривати нові виробництва компонентів у США, що потенційно забезпечить ще близько 20 000 робочих місць.

Один із центральних елементів плану - реанімація заводу в Белвідері (Іллінойс), який раніше був законсервований. Stellantis вкладе 600 мільйонів доларів у його переоснащення, щоб із 2027 року відновити виробництво позашляховиків Jeep Cherokee та Compass, створивши при цьому приблизно 3 300 нових робочих місць. Виробництво цих моделей у мексиканській Толуці триватиме, однак завод у канадському Брамптоні більше не випускатиме Compass.

За інформацією Bloomberg, Stellantis також готує п'ять нових моделей, серед яких буде два абсолютно нові бренди, що стануть частиною стратегії розширення американського портфоліо. Крім того, компанія розробляє новий гібридний SUV із розширеним запасом ходу та бензиновий позашляховик, які вироблятимуться на заводі у Воррені (Мічиган).

Велика частина плану передбачає реструктуризацію виробництва: зокрема, виробництво пікапа середнього розміру, яке нині планується в Белвідері, буде перенесено до Толідо (Огайо) у 2028 році.

Профспілка United Auto Workers (UAW) вже привітала крок Stellantis, назвавши його «великою перемогою для американських робітників». Президент профспілки Шон Фейн зазначив, що це яскраве свідчення ефективності цільових мит:

«Сьогоднішнє рішення доводить, що тарифна політика справді здатна повернути тисячі добре оплачуваних робочих місць у США. Те, що колись називали неможливим, тепер стає реальністю».

Після січневої зустрічі з Трампом Stellantis підтвердила свої наміри виробляти нові моделі саме на американських заводах, зокрема розробляти пікап середнього розміру та оновлені версії популярних SUV.

Ці кроки знаменують поворот у стратегії компанії, яка за колишнього керівника Карлоса Тавареса зосереджувалася на оптимізації витрат і перенесенні частини операцій до країн із дешевшою робочою силою, зокрема в Мексику. Нинішній CEO Антоніо Філоза змінює цей курс, роблячи ставку на локалізацію, технологічні інновації та оновлення брендів, що мають сильні позиції у США - таких як Jeep, Ram і Dodge.

«Ми знаємо, що можемо зростати, якщо інвестуємо у правильні технології, правильні продукти та сильні бренди - і саме цим ми зараз займаємося», - підсумував Філоза, назвавши інвестиційний план не лише економічним, а й стратегічним кроком для відновлення довіри до компанії та зміцнення її ролі на світовій арені.


Источник: Bloomberg
Фото: Stellantis
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024