Jaguar Land Rover частково відновив роботу після масштабної кібератаки

22:25 09.10.2025
Jaguar Land Rover частково відновив роботу після масштабної кібератаки

Британський автовиробник Jaguar Land Rover після п'ятитижневої вимушеної зупинки виробництва через масштабну кібератаку поступово відновлює роботу своїх підприємств. Відповідно до офіційної заяви компанії, 8 жовтня JLR запустила перші виробничі лінії, однак повне відновлення всіх потужностей триватиме ще деякий час.

Першими відновили роботу завод двигунів у Вулвергемптоні та центр складання батарей у Бірмінгемі. Далі до них приєднаються виробничі майданчики з карбування кузовних панелей у Касл-Бромвічі, а також заводи у Гейлвуді та Соліхаллі. У Соліхаллі також починає працювати цех зварювання кузовів, фарбувальний комплекс та логістичний центр, які забезпечують ключові елементи глобального ланцюга постачань JLR.

Найближчими днями компанія планує відновити складання автомобілів - спочатку на заводі в словацькій Нітрі, де випускають Land Rover Defender та Discovery, а також у Соліхаллі, де виготовляють Range Rover та Range Rover Sport. Водночас дата відновлення роботи заводу в Гейлвуді, який наразі проходить масштабну модернізацію вартістю 500 мільйонів фунтів для підготовки до випуску електромобілів, поки невідома. За словами представників компанії, процес запуску буде «контрольованим і поетапним», аби уникнути нових збоїв.

Ще напередодні, 7 жовтня, JLR оголосила про створення спеціальної фінансової програми для підтримки своїх постачальників, які сильно постраждали під час простою. Багато з них змушені були скорочувати працівників, намагаючись вижити без замовлень. Новий механізм передбачає дострокові виплати «відповідним постачальникам», щоб забезпечити їм грошовий потік у короткостроковій перспективі. Як зазначив тодішній генеральний директор компанії Адріан Марделл, JLR «використає фінансову стійкість свого балансу, щоб підтримати партнерів, на яких тримається виробнича екосистема компанії».

Нагадаємо, що 1 вересня JLR зазнала серйозної кібератаки, яка паралізувала всі її глобальні виробничі та логістичні процеси. Унаслідок цього компанія була змушена повністю зупинити свої IT-системи, аби запобігти витоку даних. Усі заводи JLR по всьому світу опинилися на паузі, що викликало перебої з постачанням запчастин, затримки у дилерській мережі та зрив продажів.

За даними видання Autocar, загальні збитки від нападу склали приблизно 1,5 мільярда фунтів стерлінгів, або близько 50 мільйонів фунтів щотижня. За цей час обсяг продажів компанії впав майже на чверть: у третьому кварталі було реалізовано лише 66 165 автомобілів - на 21 138 менше, ніж за аналогічний період 2024 року.

Для виходу з кризи уряд Великої Британії пообіцяв надати гарантії на позику JLR у розмірі 1,5 мільярда фунтів. Ці кошти виділить комерційний банк, але кредит буде повністю забезпечений державою через програму Export Development Guarantee. Компанія повертатиме позику протягом п'яти років. Міністр бізнесу Пітер Кайл наголосив, що це рішення допоможе зберегти робочі місця та підтримати постачальників у регіонах Вест-Мідлендс, Мерсісайд та інших частинах країни. Міністр фінансів Рейчел Рівз додала, що позика дозволить JLR «захистити критично важливу частину британської автомобільної промисловості».

Розслідування показало, що за атакою стоїть хакерське угруповання Scattered Lapsus$ Hunters, яке раніше здійснило кібератаку на британського рітейлера Marks & Spencer. Хакери заявили, що скористалися вразливістю у програмному забезпеченні SAP NetWeaver, яке використовує JLR, і змогли отримати доступ до внутрішніх даних компанії. Поліція та експерти з кібербезпеки були залучені для розслідування інциденту, який досі триває. Офіційно не підтверджено, чи було викрадено персональні дані клієнтів або чи висувалися вимоги щодо викупу.

Попри удар, компанія поступово відновлює роботу своїх систем і вже почала здійснювати виплати постачальникам. У заяві JLR наголошується, що «відновлення повністю під контролем, і команда докладає максимум зусиль для безпечного повернення до нормальної діяльності».

Цікаво, що цей період збігся зі зміною керівництва компанії: у серпні генерального директора Адріана Марделла замінив представник материнської компанії Tata Motors - П. Б. Баладжі, який офіційно приступить до виконання обов'язків у листопаді. Таким чином, саме Марделлу довелося перед виходом на пенсію очолити антикризові дії й фактично врятувати компанію від паралічу.

Кібератака на JLR стала однією з наймасштабніших у новітній історії британського автопрому, продемонструвавши вразливість навіть великих корпорацій до цифрових загроз. Однак завдяки швидкій реакції, фінансовій підтримці держави та злагодженій роботі команди компанії Jaguar Land Rover вдалося відновити виробництво й почати поступове повернення до стабільності.

Це відновлення стало, за словами керівництва, «важливим моментом для всієї спільноти JLR, постачальників, співробітників і партнерів», адже від успіху компанії залежить економічна стійкість тисяч робочих місць у британській автомобільній індустрії.


Источник: Autocar
Фото: JLR
Назад   ·   Вверх   ·   На главную
© InfoCar.ua 2005 - 2024