
Компанія Tesla офіційно підтвердила, що оновлений електричний кросовер Model Y Performance підтримує двонаправлену зарядку - як для живлення будинку за технологією Vehicle-to-Home (V2H), так і для живлення зовнішніх пристроїв за стандартом Vehicle-to-Load (V2L). Ця функція, яка раніше залишалася недоступною навіть попри технічну готовність автомобілів Tesla, тепер уперше отримала офіційне підтвердження від виробника.
Наразі система працює лише з фірмовим адаптером Tesla Outlet Adapter, який під'єднується до розетки. Це рішення дозволяє використовувати електромобіль як мобільне джерело енергії для побутових або технічних потреб. За інформацією Electrek, підтримка двонаправленої зарядки активується програмно через оновлення програмного забезпечення (версія 2025.20 або новіша), яке очікується в четвертому кварталі 2025 року.
Режим V2L (Vehicle-to-Load) забезпечує живлення зовнішніх пристроїв - наприклад, електроінструментів, туристичного спорядження, освітлення, побутової техніки чи навіть зарядки інших електромобілів - через зарядний порт із використанням сумісного адаптера. Потужність експорту енергії може сягати 11,5 кВт, що дозволяє підтримувати стабільну роботу обладнання на рівні 3-5 кВт у безперервному режимі. Енергія надходить від тягової батареї ємністю 82 кВт-год, яка використовується в новій версії Model Y Performance.
Функція V2H (Vehicle-to-Home), у свою чергу, дозволяє електромобілю забезпечувати живлення приватного будинку, виступаючи резервним або додатковим джерелом енергії в разі відключення електроенергії або для зменшення споживання з мережі у пікові години. Для цього необхідна наявність Tesla Powerwall 3 або сумісного двонаправленого інвертора, а також адаптера V2H, вартість якого разом із обладнанням і встановленням може становити від 1 000 до 2 500 доларів США.
Tesla також повідомила у своєму офіційному акаунті в X (колишній Twitter), що новий Model Y Performance уже підтримує Vehicle-to-Load (120V 20A AC) за допомогою Tesla Outlet Adapter, що фактично підтверджує появу цієї функції в серійному автомобілі. Проте наразі можливості обмежені використанням адаптерів, тоді як розширена підтримка двонаправленої зарядки з'явиться пізніше після програмного оновлення.
Протягом останніх кількох років фахівці вже виявляли, що вбудовані зарядні пристрої Tesla мають технічну здатність до двонаправленої передачі енергії, однак компанія офіційно не активувала цю функцію у своїх моделях. Єдиним винятком до цього моменту був Tesla Cybertruck, який має підтверджену підтримку V2H. Тепер же Tesla офіційно розширює ці можливості на Model Y Performance.
Журналісти Electrek також зазначають, що ще влітку 2025 року було успішно проведено експеримент із розрядкою Tesla Model Y 2023 року за допомогою двонаправленого зарядного пристрою від Sigenergy, що фактично підтвердило наявність прихованого потенціалу для V2H. Однак лише тепер Tesla вирішила зробити цю функцію доступною для користувачів офіційно.
Аналітики припускають, що компанія використовує цю інновацію, щоб стимулювати продажі дорожчої версії Model Y Performance, однак у майбутньому двонаправлена зарядка, ймовірно, буде доступна й для інших моделей Tesla. Це дозволить компанії досягти функціонального паритету з більшістю сучасних електромобілів інших брендів, які вже кілька років пропонують технології V2L і V2H, серед яких Hyundai, KIA, Nissan і Ford.