
Китайський бренд Leapmotor, який входить до альянсу Stellantis, офіційно підтвердив розробку спортивної версії свого нового електричного хетчбека B05 під назвою B05 Ultra. На внутрішньому ринку Китаю модель буде відома як Leapmotor Lafa 5 Ultra. Про це повідомив старший віце-президент компанії Цао Лі під час нещодавньої зустрічі з представниками медіа.
Базова модель Leapmotor B05 уперше була представлена на Мюнхенському автосалоні 2025 року. Саме тоді компанія оголосила, що має намір розширити свою лінійку компактних електромобілів, орієнтованих на молодих водіїв. За словами Цао Лі, спортивна модифікація Lafa 5 Ultra пройшла масштабну фазу розробки з акцентом на динаміку, стабільність і водночас на емоційність керування, яка має привабити молоде покоління. Показово, що приблизно 70% клієнтів, які вже оформили попередні замовлення на модель, молодші за 35 років, що підтверджує зростання популярності бренду серед молоді, яка шукає сучасний, технологічний і водночас спортивний електромобіль.
Згідно з офіційними планами компанії, серійна версія Leapmotor B05 надійде у продаж у Китаї наприкінці 2025 року. А спортивна модифікація Lafa 5 Ultra з'явиться на домашньому ринку у першій половині 2026 року. Після цього виробник поступово розпочне експортні поставки на міжнародні ринки, включно з Європою, де бренд планує активніше розширювати свою присутність завдяки партнерству зі Stellantis.
Хоча повні технічні характеристики Lafa 5 Ultra ще не оприлюднені, вже відомо, що автомобіль отримає суттєві зовнішні вдосконалення порівняно зі стандартною версією. Зокрема, спортивна модифікація оснащується новим аеродинамічним пакетом, який включає перероблений передній спліттер, більший задній спойлер і глянсово-чорні декоративні елементи. Такі зміни не лише покращують візуальне сприйняття моделі, а й підвищують ефективність притискної сили під час руху на високій швидкості.
Обидві версії моделі - базова і Ultra - комплектуються 19-дюймовими легкосплавними дисками, однак спортивна модифікація вирізняється унікальним дизайном бамперів, дифузора та спойлера, створених із урахуванням аеродинамічних вимог. У Leapmotor наголошують, що всі візуальні рішення мають не декоративну, а функціональну мету - вони покращують керованість і стійкість авто.
Інтер'єр поки що залишається засекреченим, однак Цао Лі підтвердив, що салон буде виконано з використанням високоякісних матеріалів, зокрема замшеподібних поверхонь, які створюють атмосферу спортивного автомобіля. Повну презентацію дизайну інтер'єру компанія планує провести до кінця 2025 року. За попередніми даними, у салоні зроблять акцент на ергономічному розташуванні елементів керування та сучасних цифрових рішеннях.
Окремої уваги заслуговує шасі Lafa 5 Ultra, яке, за інформацією видання CarNewsChina, налаштовувала європейська інженерна команда концерну Stellantis. Вони досягли ідеального розподілу ваги 50:50 між передньою та задньою віссю, що позитивно вплине на стабільність у поворотах і загальну динаміку керування. Експерти галузі припускають, що спортивна модифікація отримає двомоторну повноприводну систему, яка дозволить автомобілю забезпечити високу тягу та чудову динаміку на будь-якому покритті.
Побудований на модульній платформі LEAP 3.5, яка підтримує гнучку архітектуру для різних конфігурацій силових установок, Leapmotor B05 Ultra стане найдинамічнішим електричним хетчбеком у лінійці бренду. Очікується, що запас ходу моделі на одному заряді перевищуватиме 500 км, а прискорення від 0 до 100 км/год буде менше ніж 5 секунд, що наблизить B05 Ultra до рівня європейських спортивних електричних хетчбеків.
Після виходу на ринок Lafa 5 Ultra конкуруватиме в сегменті компактних електричних хетчбеків із моделями BYD Dolphin, Geely Geome Xingyuan та MG4, проте Leapmotor має перевагу у вигляді підтримки Stellantis, що дозволяє бренду поєднати китайські технології з європейськими стандартами якості та керованості.