
Французський автовиробник Renault готується до масштабного скорочення персоналу в межах нового плану зниження витрат, який отримав назву «Стріла» (Arrow). Згідно з інформацією, оприлюдненою французьким виданням L'Informe і підтвердженою агентством Reuters, компанія має намір оптимізувати роботу допоміжних підрозділів - таких як відділи кадрів, фінансів і маркетингу - шляхом скорочення їхньої чисельності приблизно на 15%. Це означає втрату близько 3000 робочих місць, переважно у штаб-квартирі Renault у Булонь-Біянкур, що під Парижем, а також у філіях компанії по всьому світу.
Скорочення передбачається провести на добровільній основі, тобто через програму добровільного звільнення, а остаточне рішення, як очікується, буде ухвалено до кінця поточного року. Представник Renault підтвердив, що компанія дійсно розглядає різні варіанти скорочення постійних витрат, але наголосив, що на цьому етапі жодні конкретні цифри ще не затверджені.
«З огляду на невизначеність на автомобільному ринку та надзвичайно конкурентне середовище, ми шукаємо способи спростити нашу структуру, прискорити процес ухвалення рішень і підвищити ефективність управління постійними витратами», - йдеться у заяві пресслужби Renault.
Станом на кінець 2024 року чисельність працівників Renault у всьому світі становила 98 636 осіб. Проте компанія переживає складний фінансовий період. У липні Renault повідомила про чистий збиток за перше півріччя 2024 року в розмірі 11,2 мільярда євро (приблизно 13 мільярдів доларів США). Основна частина цієї суми - 9,3 мільярда євро - припала на списання активів, пов'язане з партнером компанії, японським автовиробником Nissan. Навіть без урахування цього разового збитку чистий прибуток концерну скоротився до 461 мільйона євро, що становить менше третини від показників попереднього року. На такий результат вплинули ослаблення ринку комерційних фургонів, значні витрати на розвиток електромобілів та загальне загострення конкуренції у світовій автогалузі.
Аналітики зазначають, що перед новим генеральним директором Renault Франсуа Прово, який обійняв посаду у липні після відходу Луки де Мео до модного холдингу Kering (власника бренду Gucci), стоїть низка складних завдань. Серед основних - відновити рентабельність бізнесу, повернути кредитний рейтинг Renault до інвестиційного рівня, а також знайти ефективні способи реагування на нові економічні виклики. До таких викликів належать запроваджені США мита на європейські автомобілі, а також дедалі потужніша конкуренція з боку китайських автовиробників, які активно просувають свої моделі на ринки Європи та Латинської Америки.
План «Стріла» є частиною ширшої стратегії Renault, спрямованої на підвищення гнучкості компанії, зниження витрат і адаптацію до стрімких змін у світовій автомобільній індустрії. За словами джерел, близьких до компанії, нинішній етап трансформації має на меті не лише оптимізацію персоналу, а й модернізацію внутрішніх процесів управління, аби пришвидшити ухвалення рішень та скоротити бюрократію.