
Тимчасовий генеральний директор компанії Lucid Motors Марк Вінтерхофф у розмові з Financial Times різко висловився на адресу Tesla, водночас підкресливши, що все більше колишніх власників автомобілів Ілона Маска переходять на електромобілі Lucid. За його словами, компанія справді спостерігає помітний приплив клієнтів із числа тих, хто раніше обирав Tesla, і ця тенденція простежується як у Європі, так і на ринку США.
Вінтерхофф пояснив, що однією з ключових причин є застаріла модельна лінійка Tesla, насамперед Model S, яка, на його переконання, за 12 років існування практично не зазнала змін. Це, за словами керівника Lucid, спонукає багатьох власників замислитися над переходом до інших брендів. Він підкреслив, що клієнти «активно шукають альтернативу» і дедалі частіше знаходять її в електроседані Lucid Air та новому кросовері Lucid Gravity, який позиціонується як конкурент Tesla Model X.
Водночас у самому інтерв'ю прозвучало й кілька важливих моментів щодо стратегії розвитку Lucid. Зокрема, Вінтерхофф визнав, що компанії доводиться «йти вгору складним шляхом», адже вона працює в умовах домінування Tesla на світовому ринку електромобілів. Однак серйозну підтримку бренду забезпечує Uber, який не лише збільшив свою частку в Lucid, але й розмістив замовлення на 20 тисяч кросоверів Gravity для свого парку, що має стати потужним стимулом для виробництва.
Ще одним стратегічним кроком має стати вихід більш доступної моделі - так званого конкурента Tesla Model Y. За попередніми планами, ціна цього електромобіля становитиме близько 50 тисяч доларів, що дозволить Lucid значно розширити свою клієнтську базу.
Разом із тим варто зазначити, що окремі заяви Вінтерхоффа мають певні неточності. Наприклад, його твердження, що Model S «не змінювалась протягом 12 років», не зовсім відповідає дійсності. У 2021 році Tesla представила модифікацію Plaid, а також здійснила глибоку модернізацію інтер'єру, силових установок та електроніки. У 2024 році компанія додатково оновила Model S, а нещодавно випустила спеціальний пакет «Luxe» для Model S і Model X, який підвищує їхній рівень оснащення та комфорту. Хоча дизайн кузова залишився подібним до першої генерації, технічно ці автомобілі зазнали суттєвої еволюції.
Втім, статистика продажів підтверджує інший аспект його критики - попит на Model S і Model X справді суттєво знизився у порівнянні з піковими роками. Це свідчить про те, що навіть для визнаного лідера ринку на кшталт Tesla важливо своєчасно оновлювати свої флагманські моделі, аби зберігати інтерес покупців.