
В Європі добігла кінця історія одного з найвідоміших і найбільш упізнаваних «гарячих» хетчбеків - Ford Focus ST. 26 вересня 2025 року на заводі компанії Ford у Саарлуї, Німеччина, з конвеєра зійшов останній екземпляр спортивної модифікації. Фінальна машина була пофарбована у яскравий червоний колір і не отримала жодних спеціальних відзнак чи пам'ятних деталей, які б підкреслювали її особливий статус. Водночас компанія не повідомила, на який саме ринок буде відправлений цей автомобіль, залишивши це питання відкритим.
Focus ST вперше з'явився у Європі у 2002 році під назвою ST170, фактично ставши спадкоємцем американської модифікації Focus SVT. З того часу спортивна версія випускалася чотири покоління поспіль і зуміла здобути віддану аудиторію серед любителів динамічних автомобілів. Останнє, четверте покоління дебютувало у 2019 році та отримало 2,3-літровий бензиновий двигун EcoBoost потужністю 280 к.с. у поєднанні зі стандартною 6-ступеневою механічною коробкою передач. У 2022 році модель зазнала планового оновлення, яке допомогло їй залишатися конкурентною на фоні таких суперників, як Volkswagen Golf GTI, Renault Megane RS та Hyundai i30 N.
Хоча Focus ST ніколи не міг конкурувати з більш потужним та радикальним Focus RS, який вирізнявся повним приводом і ще агресивнішою динамікою, він зарекомендував себе як збалансований, живий і при цьому практичний «гарячий» хетчбек. Саме тому його поява та довготривала присутність на ринку стали важливою частиною історії Ford у Європі.
Закриття виробництва ST є частиною більш масштабного рішення компанії. Уже в листопаді 2025 року Ford повністю зупинить випуск стандартних версій Focus. Це означає, що після відходу з конвеєра Fiesta у 2023 році та припинення виробництва седана Mondeo у 2022 році, європейська лінійка Ford остаточно втратить усі «традиційні» легкові автомобілі. Вона буде складатися виключно з кросоверів та позашляховиків, адже попит на них у регіоні стабільно зростає.
Таким чином, завершення історії Focus ST символізує кінець цілої епохи не лише для компанії Ford, а й для ринку європейських «гарячих» хетчбеків загалом. Ще кілька років тому автолюбителі прощалися з Renault Megane RS, тепер настала черга і Focus. Це свідчить про суттєву зміну вектору автомобільної індустрії, де спортивні компактні хетчбеки поступово відходять у минуле, а їх місце займають кросовери та SUV-моделі.