
Потужний шторм завдав серйозних руйнувань заводу Toyota в бразильському місті Порту-Феліс, де розташоване ключове виробництво двигунів. Стихія обрушилася на підприємство вдень 22 вересня, приблизно о 13:00, спричинивши сильні дощі та шквальні пориви вітру. Внаслідок удару стихії з даху зірвало металеві конструкції, частину несучих балок зігнуло, а уламки були розкидані навколо заводу. Усередині приміщень виробничі цехи опинилися затопленими, обладнання зазнало пошкоджень, а на території навіть було перевернуто автомобіль. У соціальних мережах з'явилися відео, де видно, як вода збирається на підлозі цехів, а частина техніки залишилася відкритою під дощем.
Найголовніше, що жертв немає, однак десять працівників отримали травми різного ступеня тяжкості й були госпіталізовані. Для транспортування постраждалих Toyota задіяла власні карети швидкої допомоги. У компанії наголосили, що безпека співробітників та підтримка партнерів залишаються найвищим пріоритетом. Місцева влада тимчасово обмежила доступ до території для проведення інспекцій і визначення масштабів руйнувань.
Через інцидент виробництво на заводі призупинене на невизначений термін. Це створює серйозні проблеми для планів компанії, адже саме в Порту-Фелісі виготовляють двигуни для моделей Corolla, Corolla Cross та нової Yaris Cross. Щороку завод, відкритий у 2016 році, випускає до 108 тисяч силових агрегатів, тому його роль у структурі виробництва Toyota в Бразилії є стратегічною.
Особливо гострою є проблема з виходом на ринок нової моделі Toyota Yaris Cross, запуск якої в Бразилії планувався вже у жовтні. Автомобіль збирається на заводі в Сорокабі (штат Сан-Паулу), але всі двигуни для нього надходять виключно з Порту-Феліса. Тож через зупинку виробництва випуск нового кросовера фактично заблоковано.
Варто відзначити, що бразильський Yaris Cross відрізняється від європейської та японської версій. Латиноамериканська модель побудована на бюджетній платформі DNGA-B, яка вже використовується для кросоверів у Таїланді та Індонезії. Автомобіль має довжину 4 310 мм, що на 130 мм більше за європейський варіант, і пропонується як з 1,5-літровим бензиновим двигуном, так і з гібридною самозарядною силовою установкою. Модель позиціонується нижче Corolla Cross і покликана заповнити нішу після зняття з виробництва хетчбека Yaris у Бразилії. Крім бразильського ринку, новий Yaris Cross також планується постачати в Аргентину, де він має скласти конкуренцію Chevrolet Tracker, Volkswagen T-Cross, Nissan Kicks, Hyundai Creta та Peugeot 2008.
Тепер перед Toyota стоїть масштабне завдання з модернізації пошкодженого обладнання та відновлення виробничих потужностей, що вимагатиме значних фінансових вкладень і часу. Призупинка заводу не лише б'є по графіках запуску нових моделей, а й створює додаткове навантаження на всю індустрію, яка залежить від стабільності локального виробництва.