
Volkswagen AG оголосила про значні фінансові втрати, спричинені масштабною реструктуризацією дочірнього бренду Porsche. Як підтвердило видання Reuters, концерн очікує зниження прогнозованого прибутку у 2025 році на 5,1 мільярда євро, що еквівалентно приблизно 6 мільярдам доларів США. Причиною стало переглядання стратегії Porsche у сфері електрифікації модельного ряду, що пов'язано зі слабким попитом на електромобілі, посиленням конкуренції з боку китайських автовиробників та запровадженням нових мит у США.
У п'ятницю компанія Porsche офіційно заявила про відмову від планів швидкої повної електрифікації. Раніше передбачалося, що наступний флагманський кросовер, який має посісти позицію вище за Cayenne, буде виключно електричним. Проте тепер модель отримає версії з традиційними двигунами внутрішнього згоряння та гібридними установками. Крім того, Porsche продовжить випуск нинішніх моделей з ДВЗ та гібридами, включно з Panamera, у 2030-х роках, що свідчить про фундаментальний перегляд довгострокової стратегії.
Гендиректор Porsche і Volkswagen Олівер Блюме пояснив, що компанія зіткнулася з «масштабними змінами в автомобільному середовищі» і вимушена реагувати на падіння попиту на дорогі електрокари. За його словами, ухвалені рішення вимагатимуть від компанії «повної концентрації та значних зусиль», адже попереду на неї чекає «довгий і непростий шлях».
Зміни безпосередньо вплинуть і на фінансові показники Porsche. Якщо раніше очікувана маржа прибутку у 2025 році становила 5-7%, то тепер компанія прогнозує максимум 2%. У середньостроковій перспективі також знижено очікування: відтепер верхня межа прогнозу складає 15% замість попередніх 17%. За оцінками, операційний прибуток Porsche у 2025 році може скоротитися до 1,8 мільярда євро. На тлі новин акції Porsche AG, що котируються у Франкфурті, втратили понад 3%, тоді як акції Volkswagen знизилися більш ніж на 2%.
Попри зміну стратегії, деякі раніше анонсовані електричні моделі все ж побачать світ. Серед них - електричний Cayenne EV, презентація якого очікується найближчим часом, а також двомісний спорткар у сегменті 718. Водночас поява нової спеціалізованої електричної платформи відкладається на невизначений термін.
Олівер Блюме також зазначив, що компанія сподівається на більшу гнучкість з боку Європейського Союзу щодо досягнення кліматичних цілей, зокрема наміру Брюсселя повністю заборонити продаж нових автомобілів із ДВЗ до 2035 року. Крім того, тривають переговори між Брюсселем і Вашингтоном щодо можливого зниження американських імпортних мит із нинішніх 27,5% до 15%. Volkswagen також веде діалог із урядом США щодо інвестиційного пакета, який, за словами Блюме, може охоплювати і Porsche.